
Abonneren
Vacatures
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
- Manager Packing Station
Top 5 - gisteren
- Ramon Alcedo nieuwe directeur van Fairtrasa Peru
- Normec Groen Agro Control eerste commerciële laboratorium dat PFAS analyseert onder accreditatie
- Het geheim van Gisele Bündchen? Lokaal en biologisch eten
- "Hillegom doet genoeg aan bio-bollenteelt"
- Bestuurlijke consultatie landbouwakkoord door LTO-bestuurders
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
"Achtervolgt je tot in elke uithoek van elk schap"
Niet iedereen is positief over het Waarachtigheidsjournaal
Waarachtigheidsjournaal slaat plank mis
Het 'waarachtigheidsjournaal' is de nieuwe marketingactie van EkoPlaza, waarbij elke week een biologische producent extra aandacht krijgt in een filmpje dat in alle winkels aan de lopende band wordt herhaald. Ik herhaal: aan de lopende band. Deze week Bastiaansen kaas. Ik kan de naam niet meer horen. Tot in elke uithoek van elk schap achtervolgt de nasaal-korrelige stem van oud-nieuwslezer Harmen Siezen je met zinnen als "Bastiaansen Kaas voelt zich verantwoordelijk voor onze toekomst". Je kan niet meer rustig even wegdromen bij de havervlokken, niet even ontspannen geuren van koffie of brood opsnuiven, want daar komt Bastiaansen Kaas weer over de schappen aanwaaien: "ook is er aandacht voor de invloed die men als boer kan hebben op… -let op de pauze en de nadrukkelijk hogere intonatie-... de omgéving". Zinsflarden die als lastige vliegen om je hoofd blijven zoemen, inclusief herkenningstune en helaas ook één zin in raadselachtig verkeerd Nederlands: "Wat begon als hobby groeide uit tot marktleider in het biologisch kaassegment". Sorry? Wat zegt u? Bedoelt u misschien zoiets als: "Wat begon als hobby groeide uit tot een goedlopend bedrijf dat nu marktleider is in het biologische kaassegment"? Ik denk het wel. Maar waarom zou je* als tekstschrijver nog iets aantrekken van goed geformuleerde taal? …
(* Mocht het u opvallen: Hier is met opzet de tweede 'je' weggelaten, dat u niet denkt "hij kan het zelf ook niet").
Bij het NOS-journaal heb ik nooit last gehad van Harmen Siezen's stem, want zijn neutraal-afstandelijke tot licht ironische dictie gaven hem een alles relativerende onverschrokkenheid tegen de achtergrond van allerlei gruwelijke oorlogs- en rampbeelden die goed bij het nieuws paste. Maar bij een marketing-campagne om producten onder de aandacht te brengen? Dat gaat hem niet worden dames en heren. Neem daarbij dan nog de oubollige nieuwslezerspose en het iets te wijd vallende grijze pak, en je zit meteen weer halverwege de jaren
'90 naar Nederland 1 te kijken. Dat het geheel ook nog onder de als communistische propaganda aandoende titel 'waarachtigheidsjournaal' wordt gepresenteerd geeft me als klant van EkoPlaza helemaal het gevoel in een totalitair-marxistische supermarkt te zijn beland waar ik zonder een stempel van Bastiaansen kaas in mijn paspoort niet meer uitkom.
Vooruit, hier een link naar het filmpje, hoewel ik het eigenlijk beter kan doodzwijgen: Waarachtigheidsjournaal Bastiaansen kaas.
Tot slot: Kaas van Bastiaansen is overigens heel lekker hoor!
Bron: Tacosorgdrager.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-30 Bio-Planet breidt uit naar Luxemburg in 2024
- 2023-05-24 Lokaal assortiment is booster voor zelfstandige supermarkten en lokale economie
- 2023-05-22 "Alle landbouw en afzet biologisch verschaft duidelijkheid voor iedereen"
- 2023-05-19 "Ik wil een bijdrage leveren aan een heel ander voedselsysteem"
- 2023-05-16 Diny van der Klis wil het stokje doorgeven in Oudewater
- 2023-05-11 Amerikaanse biologische voedselverkoop overschrijdt 60 miljard dollar in 2022
- 2023-05-10 Alnatura in Darmstadt heeft beste biologische groenten- en fruitafdeling van Duitsland
- 2023-05-09 Ekoplaza België ziet duidelijke terugval in verkoop, maar: "potentieel van bio is groot"
- 2023-05-05 Prijsverlagingen Lidl in onder andere biologische groenten
- 2023-05-05 Doornik verwelkomt gloednieuwe Bio-Planet
- 2023-05-03 Holland & Barrett snelste stijger in de retailbranche
- 2023-05-02 Duurzamere voeding blijft aan belang winnen: +11% in 2022
- 2023-05-01 Grote berg compost blikvanger tijdens 'stronteigenwijs' voorjaarsspektakel
- 2023-05-01 Reorganisatieplan SuperBioMarkt goedgekeurd
- 2023-04-28 Duitse supermarkt Alnatura geeft scholieren korting
- 2023-04-25 "Dennree neemt resterende basic-winkels in Oostenrijk over"
- 2023-04-25 Planet Organic-oprichter keert terug om reddingsoperatie te leiden
- 2023-04-20 Bio Top 40: standaard biologisch voor extra areaal
- 2023-04-20 Sainsbury's doet last-minute bod op Planet Organic
- 2023-04-19 Geslaagde eerste jonge bio-winkeliersbijeenkomst; aan de slag met collegiale toetsing