Steeds meer consumenten kiezen voor lekkere voeding van natuurlijke origine. Door de vele berichten in de media over voedselincidenten groeit de behoefte aan transparantie in herkomst tot en met de boer. Mensen gaan bewuster nadenken over eten en komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet iets van alleen dit jaar. De markt voor biologische en duurzame voeding groeit al jaren sneller dan de Chinese economie. In 2012 groeide Bio+ 21 procent, waarmee ze voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende merk in de Nederlandse supermarkt was (Foodmagazine). Door de financiële- en economische crisis zie je wel dat de groei in bio iets afvlakt. Bio+ verwacht over de tweede helft van het jaar 2013 een vergelijkbare groei als in de eerste helft te realiseren.
Groei duurzame voeding ondanks of dankzij crisis
Steeds meer consumenten kiezen voor lekkere voeding van natuurlijke origine. Door de vele berichten in de media over voedselincidenten groeit de behoefte aan transparantie in herkomst tot en met de boer. Mensen gaan bewuster nadenken over eten en komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet iets van alleen dit jaar. De markt voor biologische en duurzame voeding groeit al jaren sneller dan de Chinese economie. In 2012 groeide Bio+ 21 procent, waarmee ze voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende merk in de Nederlandse supermarkt was (Foodmagazine). Door de financiële- en economische crisis zie je wel dat de groei in bio iets afvlakt. Bio+ verwacht over de tweede helft van het jaar 2013 een vergelijkbare groei als in de eerste helft te realiseren.