Steeds meer consumenten kiezen voor lekkere voeding van natuurlijke origine. Door de vele berichten in de media over voedselincidenten groeit de behoefte aan transparantie in herkomst tot en met de boer. Mensen gaan bewuster nadenken over eten en komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet iets van alleen dit jaar. De markt voor biologische en duurzame voeding groeit al jaren sneller dan de Chinese economie. In 2012 groeide Bio+ 21 procent, waarmee ze voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende merk in de Nederlandse supermarkt was (Foodmagazine). Door de financiële- en economische crisis zie je wel dat de groei in bio iets afvlakt. Bio+ verwacht over de tweede helft van het jaar 2013 een vergelijkbare groei als in de eerste helft te realiseren.
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Demoveldbijeenkomsten robuuste aardappelrassen: 4, 11 en 20 juli
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Omzet Bio+ producten met 13% gegroeid
Groei duurzame voeding ondanks of dankzij crisis
Bio+ maakt op de Dag van de Duurzaamheid bekend dat de afzet van Bio+ producten in de eerste helft van dit jaar weer met 13% is gegroeid. Dat is fors meer dan de 2,4% groei voor alle levensmiddelen die via het supermarktkanaal worden verkocht (bron IRI Nederland). Bio+ groeit ook sneller dan totaal biologisch. Over het hele jaar 2012 kende Bio+ ook al een forse groei van 21%.
Steeds meer consumenten kiezen voor lekkere voeding van natuurlijke origine. Door de vele berichten in de media over voedselincidenten groeit de behoefte aan transparantie in herkomst tot en met de boer. Mensen gaan bewuster nadenken over eten en komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet iets van alleen dit jaar. De markt voor biologische en duurzame voeding groeit al jaren sneller dan de Chinese economie. In 2012 groeide Bio+ 21 procent, waarmee ze voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende merk in de Nederlandse supermarkt was (Foodmagazine). Door de financiële- en economische crisis zie je wel dat de groei in bio iets afvlakt. Bio+ verwacht over de tweede helft van het jaar 2013 een vergelijkbare groei als in de eerste helft te realiseren.
Steeds meer consumenten kiezen voor lekkere voeding van natuurlijke origine. Door de vele berichten in de media over voedselincidenten groeit de behoefte aan transparantie in herkomst tot en met de boer. Mensen gaan bewuster nadenken over eten en komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet iets van alleen dit jaar. De markt voor biologische en duurzame voeding groeit al jaren sneller dan de Chinese economie. In 2012 groeide Bio+ 21 procent, waarmee ze voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende merk in de Nederlandse supermarkt was (Foodmagazine). Door de financiële- en economische crisis zie je wel dat de groei in bio iets afvlakt. Bio+ verwacht over de tweede helft van het jaar 2013 een vergelijkbare groei als in de eerste helft te realiseren.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland