
Grens opzoeken
Wouter geeft aan dat het storm loopt. "We zijn maandag open gegaan en het zit geregeld helemaal vol." Qua uiterlijk verschillende de twee 'Barns' duidelijk van elkaar. "Het nieuwe filiaal is nog hipper en ruwer dan het filiaal in Utrecht. We hebben bij de inrichting echt de grens opgezocht. We vinden het belangrijk dat de inrichting op de omgeving afgestemd wordt. De volgende Yoghurt Barn in Amsterdam komt er waarschijnlijk weer heel anders uit te zien, inspelend op de lokale behoeften van de klanten."
De ondernemer spreekt nu dus al over een derde filiaal. Hij verwacht dat deze begin volgend jaar geopend zal worden. "Uiteraard is dit wel afhankelijk van het succes van deze Barn, maar vooralsnog ziet het er heel goed uit." Waar de groei van Yoghurt Barn eindigt, kan Wouter uiteraard nog niet zeggen. Wel is het voor hem duidelijk dat het concept vooralsnog een succes is. "In 2014 gaan we daarom fors gaan uitbreiden en willen we om de paar maanden een nieuwe zaak gaan openen. Uiteindelijk gaan we voor een Barn in elke grote stad."

Het ruwe uiterlijk van het tweede Yoghurt Barn-filiaal komt duidelijk naar voren op deze foto.
Crowdfunding
Om de opening van het tweede filiaal te financieren is een crowdfuncingactie geïnitieerd. "Dit was al met al een erg leuke belevenis. Men kon ervoor kiezen om ons geld te lenen tegen 15% rente met een looptijd van drie jaar. De inzet was minimaal 250 euro. Dit ging erg goed. Binnen drie maanden hebben we zelfs 100.000 euro bij elkaar gekregen." De mensen die minimaal 500 euro geïnvesteerd hebben worden genoemd op de Barn of Fame, op een muur achterin het Amsterdamse filiaal. "Dat ziet er erg gaaf uit. En de crowdfunders die meer dan 1000 euro ingelegd hebben we een high tea en picknick aangeboden." Donderdagavond (5 september) viert Yoghurt Barn de opening van het tweede filiaal samen met de crowdfunders tijdens een launcing party.
100% bio?
De producten bij Yoghurt Barn zijn niet allemaal biologisch. Wouter vertelt dat ze ook niet streven naar een 100% biologisch aanbod. "Onze producten moeten loeilekker zijn. We willen onze specials met de fruit- en notentoppings het hele jaar door kunnen aanbieden. Dit kan niet met alleen bio-ingrediënten." Wouter benadrukt dat de zuivelproducten het allerbelangrijkst zijn en deze zijn allemaal biologisch. Dit geldt ook voor de koffie, frisdrank (Bionade) en de sappen ('sLandsBeste).Voor meer informatie:
Wouter Staal
Yoghurt Barn
Eerste van der Helststraat 80
1072 NZ Amsterdam
06 52788719
hello@yoghurtbarn.nl
www.yoghurtbarn.nl