Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hispalco s.a. verstevigt bio-tak met merk Hispalco Bio

Tholen - Hispalco s.a. exporteert ruim 20 jaar groenten en fruit aan de Europese markten. Het Spaanse bedrijf is momenteel hard aan het werk om de biologische tak te verstevigen met het merk Hispalco Bio. Dit gebeurt door een nieuwe productenlijn te creëren, dat zich onderscheidt van de conventionele lijn. Deze producten zijn 100% biologisch geteeld en ook biologisch gecertificeerd.

Het Hispalco-merk Monna Lisa staat op de markt bekend als een kwaliteitsmerk van hoge prestige. "Haar mysterieuze glimlach is een symbool en garantie van kwaliteit, service en exclusiviteit. Die uitdaging is moeilijk te handhaven in deze tijden, maar we hebben onze positie op de markt inmiddels wel verworven en blijven groeien", vertelt directeur Jose Beltran. Na het succes van Monna Lisa begon het bedrijf enkele jaren terug met het tweede merk Unicorn om een grotere klantenkring te bedienen.
 


Het seizoen van steenfruit, meloenen en watermeloenen is inmiddels in volle gang. Daarnaast is het bedrijf gestart met de verkoop van kersen en druiven uit Puglia en Sicilië onder de merken Gioconda en Unicorn. "In deze regio's van Italië zijn de beste plantages en rassen te vinden. Daarnaast zullen we vanaf eind juli Franse perziken en nectarines van Langedouc en Rousillon vermarkten in de maten A en AA, ook onder de exclusieve merken Unicorn en La Joconde, om op deze manier de klanten een kwaliteitsproduct te bieden tegenover één Spaanse met een steeds lagere uitvoer."
 


Hispalco steunt het idee om meer Piel de Sapo-meloenen te gaan exporteren, omdat die steeds hoger worden gewaardeerd op de Europese markten. "Met een zoeter en knapperig vruchtvlees en langere houdbaarheid is de Piel de Sapo een prima product met meerwaarde", zegt Jose Beltran. Als we aan de directeur van Hispalco vragen wat het geheim is achter het succes, antwoordt hij: "Er is geen geheim of 'magic potion'. Het is een kwestie van alleen maar hard werken, constant blijven en omringd zijn door mensen die dezelfde waarden delen en dit bewijzen door nooit hun ondernemersgeest te verliezen."


 
Voor meer informatie:

Hispalco, S.A.
C/ Barranco Pascual, 45
Esq. C/ Labradores
Polígono Industrial Campo Aníbal
46530 Puzol (Valencia)
Tel.: 0034 96 340 4422
Fax: 0034 96 340 4056