Maar de nieuwe producten die bij de 'NCC Mitte'-ingang op de BioFach werden gepresenteerd hadden niet alleen als doel om bezoekers naar de stands te lokken. Ze werden ook kritisch beoordeeld door de bezoekers.
Voor de derde keer zocht de organisatie van de beurs naar de beste nieuwe producten. Elke bezoeker mocht zijn of haar favoriete producten kiezen door de stemkaart in te vullen voor elk van de zeven categorieën. Dit kon gedurende de eerste drie dagen van de beurs. Exposanten en bezoekers konden de stemming volgen op de monitoren.
Dit zijn de winnaars per categorie:
- Fresh: Fresh organic noodle pastry in various flavours - Frizle
- Frozen food: Tim's Frozen Yoghurt - Molkerei Schrozberg
- Cooking & baking: Organic noodles - Everprosper Food industries
- Snacks & sweets: Foodloose nut & dried fruit bar - Foodloose
- Other grocery products: Bruschesto spread - Zwergenwiese Naturkost
- Drinks: Positive Energy Cranberry & Hibiscus - Yogi Tea
- Non-food: Ajaa! 0.9-litre box - 4E Solutions