Ontbijtreclame MyMuesli valt reclamemakers op
"Ook wij kwamen bij MyMuesli uit. Waarom? We kunnen tegenwoordig alles customizen. Onze auto komt in tientallen 'limited edition' kleuren. Koffie bestellen in de Starbucks duurt een kwartier (en dan heb ik het alleen over het uitspreken van de naam). We mogen ons eigen bierflesje ontwerpen. En een persoonlijke boodschap in de achterkant van onze iPhone laten graveren. Voor lifestyleproducten is dat nog wel begrijpelijk. Deze zijn immers een uitdrukking van je identiteit en vormgeving is daar een belangrijk onderdeel van. Ook voor meer functionele producten is customization een goede stap voorwaarts: je eigen zorgverzekering kunnen samenstellen is lang zo gek nog niet. Je wil niet betalen voor iets wat je niet gebruikt. En de lol van je eigen kleur M&M's kiezen snap ik ook nog wel. Hoewel, dat is waarschijnlijk één keer leuk. Maar voor andere producten vraag ik me af: wat voegt het toe? Als ik in de supermarkt sta word ik al gek van de hoeveelheid keuzes. Het is bewezen dat mensen die kunnen kiezen uit 3 soorten ontbijtproducten, meer kopen dan mensen die mogen kiezen uit 10 soorten. Toch ziet MyMuesli een kans voor een volgende stap in decadentie: custom-mixed cereals. Ik ben benieuwd."
Bron: Sprout