"Belangrijke stap voor de campagne Geef een Geit"
Samenwerking tussen de Groene Geit en EkoPlaza van start
De overhandiging betekent ook de start van de samenwerking van de Groene Geit met EkoPlaza. "Dit is een coöperatie tussen boeren, winkels en verwerkers en dus een belangrijke stap voor de campagne Geef een Geit. Deze campagne is opgezet door de Groene Geit in samenwerking met Oxfam Novib", reageert Jan van Tilburg. Vereniging de Groene Geit hoopt dat door de samenwerking met EkoPlaza de consumptie van geitenzuivelproducten verder gestimuleerd zal worden. Sowieso zal vanaf heden iedereen die bij EkoPlaza biologische geitenkaas- of melk koopt meteen de actie 'Geef een Geit' ondersteunen.
Alfred de Vreeze (commercieel directeur Biosfeer), Jan van Tilburg (voorzitter van de Groene Geit) en Fernando van der Burg (Oxfam Novib).
Jan geeft nog wat meer toelichting op de campagne 'Geef een Geit': "Met deze campagne willen we de gezinnen in Bangladesh ondersteunen en tegelijkertijd de de bio-geitenhouderij in Nederland stimuleren. Belangrijk is dat we de mensen in Bangladesh hiermee niet alleen geiten schenken, maar dat we ook voorzien in begeleiding en voorlichting. Op deze manier ondersteunen we gezinnen in Bangladesh bij de eigen productie van biologische geitenzuivel."
De voorzitter van de Groene Geit vertelt dat het lekker druk was bij de stand. "We hebben veel mensen laten proeven van de biologische geitenzuivelproducten. Dit is van groot belang, aangezien veel mensen nog altijd een verkeerd beeld hebben van geitenzuivelproducten. Dit beeld verandert al snel wanneer zij één van de producten proeven."
Voor meer informatie: Jan van Tilburg, www.groenegeit.nl