Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Friethoes bouwt duurzame frietwagen

Friethoes, een biologische frietwinkel uit Haarlem; www.friethoes.nl, laat deze winter een frietwagen bouwen welke is voorzien van veel nieuwe technieken op het gebied duurzaamheid. Deze hypermoderne 6 meter lange aanhanger is vanaf april 2013 inzetbaar voor binnen en buiten evenementen, kan een grote hoeveelheid verse friet per uur afbakken, zo'n 1400 porties van 200 gram of 2800 porties van 100 gram, en is ook nog eens zuinig op het milieu. De wagen is voorzien van 4 hoogrendement frituurs, deze hebben een zeer laag energieverbruik. Tevens is de aanhanger voorzien van zonnepanelen en kan daardoor tot wel 8 uur lang operationeel zijn zonder stroomtoevoer. Daarnaast is de wagen voorzien van een gastank welke gevuld kan worden met groene LPG. Daarbij wordt aan de binnen- en buitenkant van de wagen gebruik gemaakt van LED-verlichting.



Op het afzuigkanaal zijn twee koolstoffilters aangesloten zodat de wagen minder geur uitstoot en ook op indoor evenementen goed inzetbaar is. Friethoes is al sinds 2010 actief in de evenementen branche met een authentieke, zelf omgebouwde, marktwagen. Op diverse evenementen werden de biologische frieten van Friethoes al gegeten; Mysteryland op het Floriade terrein, Pitch Festival en Rollende Keukens op het Westergasterrein, Modefabriek in de RAI Amsterdam. Bevrijdingsfestival en Haarlem Jazz het centrum van Haarlem, Vrij Festival in Olympisch Stadion en vele andere evenementen. Zowel voor het grote publiek als op de zakelijke markt is Friethoes al actief.

Op deze evenementen werd duidelijk dat de behoefte vanuit de organisaties en het publiek steeds meer richting ambachtelijk en duurzaam eten gaat. Een beter milieu in combinatie met versbereid voedsel speelt een steeds grotere rol in evenementen land. Met de nieuwe wagen speelt Friethoes nog beter in op deze groeiende vraag.

De combinatie van de vrolijke huisstijl van striplegende Joost Swarte, de houten toonbank van kunstenaar Jan Heijer en de fotografie van Daniel Maissan zorgt voor een authentieke uitstraling, ondanks dat het een moderne wagen is.

Voor meer informatie: www.friethoes.nl
Publicatiedatum: