Organic Farma Zdrowia, een Poolse keten die biologische levensmiddelen aanbiedt, heeft een omzetstijging van 20 procent kunnen noteren in de eerste helft van 2012. De omzet bedroeg zo'n 4,6 miljoen euro. Het bedrijf eindigde de eerste helft van 2012 wel in de rode cijfers, met een nettoverlies van 94.400 euro. In dezelfde periode in het voorgaande jaar leed de keten een nettoverlies van 54.000 euro.
In het tweede kwartaal van 2012 heeft het bedrijf de winkel in het Silesia winkelcentrum in Katowice verbouwd. En het heeft haar winkels in Warschau gemoderniseerd en uitgebreid. Organic Farma Zdrowia is ook begonnen met de verkoop van tientallen producten onder de eigen merken 'Health Day' (voornamelijk producten uit het premium-segment) en 'Healthy Kids'.
De keten heeft in de eerste helft van 2012 geen nieuwe winkels geopend. Wel is er in augustus een nieuwe winkel geopend in Konstancin. Tussen januari en juni 2012 zijn twee winkels in Krakow die niet rendabel waren gesloten. Er zijn nog steeds niet-rendabele locaties binnen de keten die een negatieve invloed hebben op de resultaten. De verkopen via de online winkel Ekosfera.24.pl steeg met dubbele cijfers in de eerste helft van 2012 ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
Bron: PMR

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- Lidl zet in op biologische huismerken
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Omzet wel met 20% gestegen
Polen: 'Organic Farma Zdrowia' in de rode cijfers door niet-rendabele winkels
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen