Organic Farma Zdrowia, een Poolse keten die biologische levensmiddelen aanbiedt, heeft een omzetstijging van 20 procent kunnen noteren in de eerste helft van 2012. De omzet bedroeg zo'n 4,6 miljoen euro. Het bedrijf eindigde de eerste helft van 2012 wel in de rode cijfers, met een nettoverlies van 94.400 euro. In dezelfde periode in het voorgaande jaar leed de keten een nettoverlies van 54.000 euro.
In het tweede kwartaal van 2012 heeft het bedrijf de winkel in het Silesia winkelcentrum in Katowice verbouwd. En het heeft haar winkels in Warschau gemoderniseerd en uitgebreid. Organic Farma Zdrowia is ook begonnen met de verkoop van tientallen producten onder de eigen merken 'Health Day' (voornamelijk producten uit het premium-segment) en 'Healthy Kids'.
De keten heeft in de eerste helft van 2012 geen nieuwe winkels geopend. Wel is er in augustus een nieuwe winkel geopend in Konstancin. Tussen januari en juni 2012 zijn twee winkels in Krakow die niet rendabel waren gesloten. Er zijn nog steeds niet-rendabele locaties binnen de keten die een negatieve invloed hebben op de resultaten. De verkopen via de online winkel Ekosfera.24.pl steeg met dubbele cijfers in de eerste helft van 2012 ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
Bron: PMR
Abonneren
Vacatures
Omzet wel met 20% gestegen
Polen: 'Organic Farma Zdrowia' in de rode cijfers door niet-rendabele winkels
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"