Acteur Javier Bardem toonde tijdens de Londense première van de nieuwe Bond-film Skyfall aan dat hij begaan is met het milieu. Hij nam deel aan Livia Firth's 'Green Carpet Challenge'. Dit houdt in dat diverse sterren samenwerken met bekende mode-ontwerpers om meer ethische en duurzame creaties op de rode loper in Hollywood te brengen.
Bardem droeg een driedelig zwart pak van Gucci, gemaakt van 100 procent biologische wol met satijnen revers van gerecycled materiaal, een wit overhemd van 100 procent biologisch katoen en een satijnen strikje van gerecycled materiaal.
"De materialen die in het pak verwerkt zijn werden geproduceerd volgens zowel de criteria van de Green Carpet Challenge als van het grote modehuis. Gucci werkte met ons samen om een droom van ons te realiseren: duurzame stijl op de rode loper bij de premiere van deze Bond-film", reageert Livia Firth.
Bron: Ecorazzi

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Nu moet blijken of de consument zijn boodschappenpatroon gaat aanpassen"
- Nieuwbouw en restyling voor BioBandits
- BOON Foodconcepts overgenomen door combinatie Green Organics B.V. en Jamael Food Group
- De moderne tafel langs de weg
- Presentatie pilot nudgingscampagne - de effecten van nudging op de verkoop van biologische groenten en fruit
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-17 Yumeko en Conscious Hotels zetten volgende stap in verduurzaming hotelbranche
- 2022-05-13 Zeer grote brand bij beddenatelier Bedaffair
- 2022-05-10 "Hiermee kunnen we echt impact maken"
- 2022-04-15 Katoenen jubileum voor duurzaam warenhuis Nieuw Mos
- 2022-04-01 180% meer katoentelers sloten zich aan bij OCA
- 2022-03-21 Janneke opende groot duurzaam warenhuis in Utrecht: Green UP
- 2022-03-14 Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger kosteloos vrij aan concurrentie
- 2022-03-10 Ga de lente in met luchtig bed- en badtextiel in de kleur Silt Green
- 2022-03-09 Sock My Feet gebruikt gerecyclede PET-flessen in nieuwe sokkencollectie
- 2022-02-16 SNURK lanceert nieuwe beddengoedcollectie
- 2022-02-08 Eerste vegan kakileer ter vervanging van dierlijk leer in Spanje
- 2022-02-01 Waaraan kun je écht duurzame kleding herkennen?
- 2021-11-30 Nieuwe campagne Seepje vraagt aandacht voor milieuvervuilend wassen
- 2021-11-05 ACM vervolgt actie tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
- 2021-10-14 Vrolijke sweaters en shirts: MAG x Jan, Jans en de Kinderen
- 2021-09-27 "Groei betekent bij ons meer impact"
- 2021-09-14 Nieuwe herfst/winter collectie 2021: 'Omarming'
- 2021-09-03 Biologische kleding en textiel in nieuwe Utrechtse pop-up store
- 2021-08-25 Biologische matrassen in nieuw tv-programma
- 2021-08-20 Hoogste score op milieuprestaties voor MUD Jeans