In het afgelopen jaar (tot 29 september) zijn de verkopen van biologische voeding en dranken op de Amerikaanse markt met 12,2 procent gestegen. Daarmee groeit de biologische voedingsmiddelenmarkt een stuk sneller dan de markt voor conventionele producten.
Toch blijkt uit een nieuwe studie van de Hartman Group dat consumenten niet bereid zijn om meer te betalen voor biologische producten en dat de consument de toetreding van een aantal reguliere merken tot de biologische markt als verdacht zien.
Uit het onderzoek van de Hartman Group bleek dat veel van de consumenten niet zeker weten of grote merken wel op de juiste manier met de biologische producten omgaan. Toch zijn veel consumenten er van overtuigd dat de prijzen voor bio-producten alleen omlaag kunnen gaan wanneer grote spelers de markt betreden.
Biologische wordt steeds meer mainstream. met 36 procent van de Amerikanen die tenminste 1 keer per maand bio-producten kopen. Wel moeten grote merken de bio-markt voorzichtig benaderen, zegt Amy Sousa van Hartman Group. "De groei van biologisch junkfood zorgt voor een vervaging van de link tussen gezond en biologisch. Consumenten zijn inmiddels minder geneigd om een product als gezond te zien enkel omdat het voorzien is van een biologisch label."
Volgens haar verliest de bio-certificering haar aantrekkelijkheid wanneer het gaat om producten vol met suiker of vage ingrediënten.
Bron: Foodnavigator-USA
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
VS: Grote merken moeten voorzichtig zijn met betreden bio-markt
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken
- 2023-08-22 Crisp gaat in België in het rood