Albert Roozendaal, Commandeur Eko Vlees:
"Belangrijk om perceptie over geitenvlees bij consumenten te veranderen"
"Bij het woord geitenvlees denken consumenten al gauw: dat wordt alleen door Marokkaanse en Turkse mensen gegeten. Bovendien werd de geit vroeger gezien als de koe van de armoede", zegt Roozendaal. Om het negatieve beeld dat veel Nederlandse consumenten nog steeds van geitenvlees hebben tegen te gaan, wordt het het vlees niet onder de naam geitenvlees verkocht maar onder de naam Chevon, naar het soort geitje/ bokje dat ongeveer vijf maanden leeft.
Naast de verandering van de naam is het belangrijk dat Nederlanders in contact komen met geitenvlees. "Het vlees staat in diverse restaurants al op de menukaart en wij hopen dan ook dat veel consumenten op die manier in aanraking komen met het eten van geit. In restaurants worden trends geboren. Als de Chevon daar eenmaal populair is, volgen supermarkten over het algemeen daarna."
Commandeur Eko Vlees voert inmiddels gesprekken met meerdere retailers die in Noord-Holland en het westen van het land opereren. Het vlees is al als proef verkrijgbaar in 25 natuurvoedingswinkels.
Bron: Levensmidelenkrant via FoodHolland