Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omschakeling naar bio maakte brood 45% duurder

Oerbrood terug bij C1000, niet meer biologisch

C1000 verkoopt sinds begin juni weer Oerbrood. Het merk werd in 1995 bedacht en gelanceerd door Quality Bakers, Bakkersland en Bake Five. Op het hoogtepunt bedroeg de jaarproductie 25 miljoen broden. Na een volledige omschakeling naar biologisch zakte de omzet in, waardoor C1000 in 2008 met de verkoop van Oerbrood stopte. Nu is het merk terug, niet biologisch meer en exclusief voor C1000.

C1000 was tot 2008 heel tevreden over Oerbrood. De super verkocht het in vergelijking met andere supermarktketens zelfs bovengemiddeld goed. Toen de producenten besloten om het merk volledig biologisch te maken werd het brood 45% duurder. Daardoor liep de omzet met sprongen terug.

Nu is het terug, in 5 varianten exclusief voor C1000, maar niet meer biologisch. En vooralsnog naar volle tevredenheid, zegt C1000-woordvoerder Rianne van Beek. "In de eerste week verkochten we een kwart meer brood dan normaal in vloerbrood. Die stijging schrijven we toe aan de terugkeer van Oerbrood."

Bron: Bakkerswereld via FoodHolland
Publicatiedatum: