Duurzame vis: MSC-keurmerk steeds bekender

De Nederlandse consument raakt steeds bekender met duurzame vis en heeft het behoud van de wereldzee├źn hoog in het vaandel staan. Volgens onafhankelijk onderzoek kent inmiddels 44 procent van de viskopers het keurmerk van de Marine Stewardship Council - dat is 10 procent meer dan in 2011. Ook slaagt 26 procent van de ondervraagden daarin het blauwe MSC-keurmerk zonder bijbehorende tekst in eigen woorden correct te omschrijven als een keurmerk voor duurzame visserij.

Deze positieve resultaten komen voort uit onderzoek dat in 2012 voor de tweede keer in Nederland is uitgevoerd door onderzoeksbureau Albemarle Marketing Research (AMR) met als doel opvattingen en koopgedrag van viskopers ten opzichte van duurzaamheid, milieukeurmerken en MSC te meten.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven