Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Fastfoodketen wint grote reclameprijs met duurzaam filmpje
In Cannes ontving fastfoodketen Chipotle onlangs de Grote Prijs voor hun reclamespot 'Back tot the start'. In het 2 minuten durende filmpje, ziet een boer zijn kleine veeteeltbedrijf veranderen in intensieve veeteelt, compleet met megastallen. De boer besluit het roer om te gooien en 'Terug naar het begin' te gaan. Onderwijl zingt country-zanger Willy Nelson het nummer 'The Scientist' van Coldplay.
Chipotle, bekend van de taco's en burrito's, gaf opdracht tot de commercial omdat ze wilde laten zien hoe goed en duurzaam ze samenwerkt met haar toeleveranciers, een netwerk van 7000 boeren. De beste winnaars in Cannes hebben altijd een boodschap en het grote probleem dat Chipotle met deze campagne aankaart is dat van intensieve veeteelt.