Een toenemend aantal consumenten in Argentinië doet boodschappen in gespecialiseerde winkels die zich richten op biologische producten. Op sommige locaties, zoals in de buurt Chacarita, verkopen producenten hun biologische groenten, fruit en aanverwante artikelen twee keer per week op een gespecialiseerde markt voor levensmiddelen.
Consumenten kunnen onder andere bij Natural Deli terecht voor onder meer biologische koffie. Ook Granix, een producent van natuurlijke voedingsmiddelen, verkoopt daar zijn producten. Een andere bio-levensmiddelenmarkt is te vinden in het noorden van Gran Buenos Aires. Daar verkopen meer dan veertig producenten hun fruit, groenten, desserts en granen.
In Peru is supermarktketen 'Supermercados Peruanos' ondertussen begonnen met de verkoop van biologische voedingsmiddelen onder haar private label. Balanze, de naam van het private label, staat voor gezonde voeding en dranken. Het assortiment bestaat uit vijf categorieën, waaronder jam, ambachtelijke pasta's, biologische koffie, drankjes en gebak. In de komende twee maanden zullen daar nog vier categorieën bijkomen.
In Panama zijn in de afgelopen jaren minstens vijftien restaurants geopend die biologische voeding aanbieden. De meeste restauranthouders kopen hun producten bij lokale telers. Biologische rijst en bananen komen uit Darien, vlees en zuivel uit Cocle en koffie en groenten van Chiriqui. Chef Patricia Miranda, eigenaresse van het restaurant Cerro Brujo Gourmet, geeft toelichting: "Zo'n 85 procent van mijn klanten koopt zelf al regelmatig biologische voedingsmiddelen en is afkomstig uit de hoofdstad."
Bron: Organic Monitor
Abonneren
Vacatures
Steeds meer bio-verkooppunten in Latijns-Amerika
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland