Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Steeds meer bio-lijnen onder huismerk

Marktaandeel huismerken in Nederlandse supermarkten bijna op 30%

Het aandeel private label in het verkoopvolume van de Nederlandse supermarkten is in 2011 wederom met één procent gegroeid. Met 28% marktaandeel behoort ons land nog lang niet tot de Europese top. Er zijn echter genoeg indicatoren die erop wijzen dat ook bij ons de grens van 30% snel gepasseerd zal worden.

"Private label heeft geprofiteerd van de economische crisis. De verwachting is dat het door blijft groeien, ook in een tijd van economisch herstel. Het is al lang niet meer zo dat consumenten alleen maar om de prijs voor huismerken kiezen. De retailmerken zijn prima in staat om ook te concurreren op kwaliteit en toegevoegde waarde en dat is waar de klant tegenwoordig naar op zoek is", zegt Tim Simmons, vicepresident van de internationale organisatie van private labelfabrikanten PLMA.

Biologisch

Nieuwe groei wordt behaald doordat supermarktketens zich steeds vaker begeven in categorieën die ze voorheen links lieten liggen, zegt Simmons. Biologisch bijvoorbeeld, zou vroeger een te klein volume hebben gehad voor private label. Nu zie je steeds vaker bio-lijnen onder huismerk.

Bron: Levensmiddelenkrant via FoodHolland

Publicatiedatum: