De biologische bieren van Gulpener hebben een redesign gekregen. Het redesign moet de propositie, biologisch bier van grondstoffen uit Nederland, en merkwaarden van Gulpener weergeven.
Door elementen en kleur te reduceren tot een minimum en het creëren van een subbrand 'Gulpener biologisch' wordt de propositie volgens het designbureau Vermeulen Brand Design directer.
"Kwaststreken geven er een persoonlijk karakter aan alsof de brouwer de verpakkingen zelf heeft gelabeld. De achterzijden van de diverse verpakkingen zijn als affiches benaderd om te prikkelen het Gulpenerverhaal te lezen en hoe het bier en het merk zich onderscheid tussen de competitie. Zo claimt Gulpener duidelijk een stukje winkelschap dat verder vooral wordt gedomineerd door globaliserende merken met typisch 'bierig' wapengekletter met veel goud en zilver."
Directeur John Halmans van Gulpener: "In de jaren negentig zijn we gestart met het duurzaam brouwen met Limburgse grondstoffen. Voor de consument bleek veelal nog onvoldoende zichtbaar dat er op het gebied van bier ook een verantwoorde keuze gemaakt kan worden. Met deze range aan bieren willen wij het segment biologisch bier binnen Nederland op de kaart zetten."
Bron: Marketing Online

Abonneren
Vacatures
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
- Teeltmanager Proces en kwaliteit
- Senior Commercieel Manager
- Commercieel medewerker / Verkoper AGF
- Keurmeester AGF
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
"Kwaststreken geven persoonlijk karakter eraan"
Toelichting op redesign bio-bieren van Gulpener
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-27 "Verpakking past zich aan het te verpakken fruit en de grootte aan"
- 2023-01-26 Europese Commissie onthult nieuwe verpakkingsvoorschriften
- 2023-01-23 "Spanje is enige EU-lidstaat met belasting op niet-herbruikbare plastic verpakkingen"
- 2023-01-20 Eosta bespaart 50 miljoenste plastic verpakking met natural branding
- 2023-01-18 "Een derde opzetlocatie in het westen van het land staat nog wel op ons wensenlijstje"
- 2023-01-17 Albert Heijn organiseert packathon voor verpakkingsinnovatie
- 2023-01-16 Papieren kleinverpakking voor zoete aardappelen
- 2023-01-13 "De groenten- en fruitsector schreeuwt om milieuvriendelijke papieren banderollen"
- 2023-01-10 Koffiepads en theezakjes mogen nu ook bij het GFT-afval
- 2023-01-09 Ekoplaza-klanten doneren 11.981 euro statiegeld aan Plastic Soup Foundation
- 2022-12-20 Akkoord over vergoeding verpakkingsafval in openbare prullenbakken
- 2022-12-20 Grote leveranciers zijn welwillig hun keten aan te passen aan het systeem van Pieter Pot
- 2022-12-19 Udea presenteert nieuw verpakkingsvrij concept: Wisselwaar
- 2022-12-14 100% recyclebare en plasticvrije verpakkingen: ePack webshop voor het MKB ook in Nederland gelanceerd
- 2022-12-14 Franse Raad van State verklaart decreet om AGF-producten in plastic verpakkingen te mogen blijven verkopen "nietig"
- 2022-12-12 Lang over het hoofd gezien: hoe plastic klimaatverandering versnelt
- 2022-12-09 "Circulaire bioplastics deeloplossing voor klimaatcrisis en toenemend grondstoffengebruik"
- 2022-12-06 Europese Commissie gaat hergebruik en recycling van verpakkingen stimuleren
- 2022-12-02 "Nutri-Score kan nuttige aanvulling zijn op voedingsvoorlichting, maar is nog niet perfect"
- 2022-12-01 AH Verpakkingsvrij slaat nog niet aan