Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Kwaststreken geven persoonlijk karakter eraan"

Toelichting op redesign bio-bieren van Gulpener

De biologische bieren van Gulpener hebben een redesign gekregen. Het redesign moet de propositie, biologisch bier van grondstoffen uit Nederland, en merkwaarden van Gulpener weergeven.

Door elementen en kleur te reduceren tot een minimum en het creƫren van een subbrand 'Gulpener biologisch' wordt de propositie volgens het designbureau Vermeulen Brand Design directer.



"Kwaststreken geven er een persoonlijk karakter aan alsof de brouwer de verpakkingen zelf heeft gelabeld. De achterzijden van de diverse verpakkingen zijn als affiches benaderd om te prikkelen het Gulpenerverhaal te lezen en hoe het bier en het merk zich onderscheid tussen de competitie. Zo claimt Gulpener duidelijk een stukje winkelschap dat verder vooral wordt gedomineerd door globaliserende merken met typisch 'bierig' wapengekletter met veel goud en zilver."

Directeur John Halmans van Gulpener: "In de jaren negentig zijn we gestart met het duurzaam brouwen met Limburgse grondstoffen. Voor de consument bleek veelal nog onvoldoende zichtbaar dat er op het gebied van bier ook een verantwoorde keuze gemaakt kan worden. Met deze range aan bieren willen wij het segment biologisch bier binnen Nederland op de kaart zetten."

Bron: Marketing Online
Publicatiedatum: