In april 2012 zijn tijdens een vergadering door Demeter E.V. de 'Leitlinien des Vertriebs' vastgesteld. Het belangrijkste is dat daarin regels zijn opgesteld waarmee de problemen rondom de distributie van Demeter-producten opgelost worden. De verdeling van Demeter-producten zal vanaf nu gefocust worden op de biologische voedingsmiddelenhandel. Vanaf nu zullen Demeter-producten slechts in uitzonderlijke gevallen en onder bepaalde voorwaarden buiten de biologische levensmiddelendetailhandel verkocht gaan worden.
Tegelijkertijd hebben de afgevaardigden richtlijnen aangenomen voor de selectie van handelspartners. Deze omvatten aspecten zoals de bedrijfscultuur, sociale normen en marketing en reclame. In dit kader is de opname van Tengelmann Warenhandelsgesellschaft en Kaisers Tengelmann (februari 2012) weer ingetrokken. Daardoor zullen in de toekomst in de Tengelmann Märkten geen producten meer verkocht worden die het Demeter-logo dragen.
Bron: Persbericht Demeter via Bio-Markt.Info
Abonneren
Vacatures
Demeter stelt nieuwe richtlijnen over distributie op
Duitsland: Geen Demeter-producten meer bij Tengelmann
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"