In april 2012 zijn tijdens een vergadering door Demeter E.V. de 'Leitlinien des Vertriebs' vastgesteld. Het belangrijkste is dat daarin regels zijn opgesteld waarmee de problemen rondom de distributie van Demeter-producten opgelost worden. De verdeling van Demeter-producten zal vanaf nu gefocust worden op de biologische voedingsmiddelenhandel. Vanaf nu zullen Demeter-producten slechts in uitzonderlijke gevallen en onder bepaalde voorwaarden buiten de biologische levensmiddelendetailhandel verkocht gaan worden.
Tegelijkertijd hebben de afgevaardigden richtlijnen aangenomen voor de selectie van handelspartners. Deze omvatten aspecten zoals de bedrijfscultuur, sociale normen en marketing en reclame. In dit kader is de opname van Tengelmann Warenhandelsgesellschaft en Kaisers Tengelmann (februari 2012) weer ingetrokken. Daardoor zullen in de toekomst in de Tengelmann Märkten geen producten meer verkocht worden die het Demeter-logo dragen.
Bron: Persbericht Demeter via Bio-Markt.Info

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- Lidl zet in op biologische huismerken
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Demeter stelt nieuwe richtlijnen over distributie op
Duitsland: Geen Demeter-producten meer bij Tengelmann
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen