Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse consument linkt biologisch aan duurzaamheid

In de studie 'Nachhaltigkeit im Kaufentscheid - Zwischen Egoismus und Altruismus' hebben marktonderzoekbureau TheConsumerView en Edelmann bekeken welke labels de consument bij duurzaamheid vindt passen.

Uit de studie blijkt dat volgens 91 procent van de respondenten het Bioland-label bij het begrip duurzaamheid past. Ook het Fairtrade-label wordt met 86 procent als passend gezien. Het EU-bio-label met 51 procent en Demeter met 49 procent. Als het gaat om de geloofwaardigheid staat Bioland met 78 procent op de vierde plaats. Demeter scoorde hierin 57 procent en het Europese bio-label 48 procent. Zevenenzeventig procent van de respondenten associeerden biologisch met duurzaamheid.

De studie (oktober 2011) is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 2.000 personen vanaf achttien jaar. Uit deze steekproef zijn 404 mensen met een hoge affiniteit voor duurzame consumptie geselecteerd als deelnemer.

Bron: TheConsumerView via Bio-Markt.info

Publicatiedatum: