Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Speciaal schap voor bio-producten een succes

Wessanen Benelux introduceert BIO-schap voor supermarkten

Wessanen Benelux heeft met succes het zelf ontwikkelde BIO-schap voor supermarkten geïntroduceerd. Het BIO-schap is een one-stop-shop concept met daarin van elke categorie droge kruidenierswaren de belangrijkste biologische producten, ingedeeld naar eetmoment. Het assortiment is maximaal afgestemd op de wensen van de supermarkt en de vraag van de consument. Inmiddels hebben al 80 supermarkten het BIO-schap een plaats gegeven in hun winkel. Naar verwachting zal dit aantal eind 2011 gegroeid zijn tot meer dan 100.

Het Wessanen Benelux-onderdeel Foodprints heeft het BIO-schap samengesteld om in te spelen op de voortdurend stijgende vraag naar biologische producten in de supermarkt. Met dit concept profiteren supermarkteigenaren van de brede kennis van Wessanen over de markt voor biologische voeding.

Het concept is ontwikkeld op basis van uitgebreid consumentenonderzoek en een cijfermatige analyse van de biologische verkopen in supermarkten én speciaalzaken. Dit heeft geleid tot een schapconcept met (internationaal) bekende biologische Wessanen-merken zoals Zonnatura, Merza, Biorganic en Whole Earth. Dit viertal merken zorgt voor traffic naar het schap aangezien zij bekendheid genieten bij de consument. Consumenten zijn door het brede aanbod biologische producten bereid meer te kopen.

Gemak voor consument en ondernemer

Doordat de biologische producten in een apart schap bij elkaar staan, kunnen consumenten sneller en gemakkelijker kiezen voor biologisch. Met het BIO-schap biedt Wessanen Benelux de winkeliers bovendien een totaaloplossing. Naast het zorgvuldig geselecteerde en vraaggedreven assortiment ontvangt de ondernemer één order/één factuur, één vrachtwagen aan de deur en ondersteuning op het gebied van category management en schapactivatie.

Succesvolle samenwerking

Willem Smetsers, Plus-ondernemer in Leende, is zeer enthousiast over het BIO-schap. "We merkten dat klanten steeds meer belangstelling kregen voor biologische producten en hebben daarom gekozen voor deze oplossing. Ik ben erg tevreden over het BIO-schap en klanten reageren ook zeer positief. We werken er sinds begin oktober mee. En met resultaat. Onze omzet in biologische producten laat duidelijk een stijgende lijn zien. Wessanen stopt bovendien niet bij het fysiek plaatsen van het schap maar biedt ook verdere ondersteuning zoals de ontwikkeling van verkoopbevorderende middelen. En dat is waar het mij om gaat." 
Publicatiedatum: