Veel nieuwe klanten, omzetgroei van 14,2 procent
Bio-Planet presteert beter dan Colruytgroup in zijn geheel
Het segment van de detailhandel vertegenwoordigt 76,2 procent van de geconsolideerde omzet en realiseerde een omzetstijging van 6,6 procent tot 2.918,0 miljoen euro.
Per 30 september 2011 bestond dit segment van de winkels in eigen beheer in Belgiƫ (inclusief Luxemburg) uit 222 Colruyt-winkels, 76 OKay-winkels, 7 Bio-Planets voor wat de foodactiviteiten betreft en 43 winkels voor de non-food activiteit DreamLand en DreamBaby (waarvan twee in Frankrijk). In Frankrijk bestaan de Food retailactiviteiten op het einde van de verslagperiode uit 57 winkels.
De OKay-winkels en Bio-Planet winkels blijven sterk presteren door een sterke instroom van nieuwe klanten en zeven nieuwe winkelopeningen resulterend in een zeer verdienstelijke omzetgroei van 14,2 procent tot 233,9 miljoen euro (in de periode 1-4-2010 tot en met 30-9-2010 was dit nog 204,7 miljoen euro).