Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel nieuwe klanten, omzetgroei van 14,2 procent

Bio-Planet presteert beter dan Colruytgroup in zijn geheel

De Colruytgroup heeft in de eerste helft van het boekjaar 2011-2012 een nettowinst geboekt van 158,7 miljoen euro. Dit is 7,6 procent minder dan in dezelfde periode van vorig jaar. Toch is de omzet van Colruyt tussen begin april en eind september nog met 7,7 procent gestegen tot 3,553 miljard euro.

Het segment van de detailhandel vertegenwoordigt 76,2 procent van de geconsolideerde omzet en realiseerde een omzetstijging van 6,6 procent tot 2.918,0 miljoen euro.

Per 30 september 2011 bestond dit segment van de winkels in eigen beheer in Belgiƫ (inclusief Luxemburg) uit 222 Colruyt-winkels, 76 OKay-winkels, 7 Bio-Planets voor wat de foodactiviteiten betreft en 43 winkels voor de non-food activiteit DreamLand en DreamBaby (waarvan twee in Frankrijk). In Frankrijk bestaan de Food retailactiviteiten op het einde van de verslagperiode uit 57 winkels.

De OKay-winkels en Bio-Planet winkels blijven sterk presteren door een sterke instroom van nieuwe klanten en zeven nieuwe winkelopeningen resulterend in een zeer verdienstelijke omzetgroei van 14,2 procent tot 233,9 miljoen euro (in de periode 1-4-2010 tot en met 30-9-2010 was dit nog 204,7 miljoen euro).


Publicatiedatum: