De Colruytgroup heeft in de eerste helft van het boekjaar 2011-2012 een nettowinst geboekt van 158,7 miljoen euro. Dit is 7,6 procent minder dan in dezelfde periode van vorig jaar. Toch is de omzet van Colruyt tussen begin april en eind september nog met 7,7 procent gestegen tot 3,553 miljard euro.
Het segment van de detailhandel vertegenwoordigt 76,2 procent van de geconsolideerde omzet en realiseerde een omzetstijging van 6,6 procent tot 2.918,0 miljoen euro.
Per 30 september 2011 bestond dit segment van de winkels in eigen beheer in Belgiƫ (inclusief Luxemburg) uit 222 Colruyt-winkels, 76 OKay-winkels, 7 Bio-Planets voor wat de foodactiviteiten betreft en 43 winkels voor de non-food activiteit DreamLand en DreamBaby (waarvan twee in Frankrijk). In Frankrijk bestaan de Food retailactiviteiten op het einde van de verslagperiode uit 57 winkels.
De OKay-winkels en Bio-Planet winkels blijven sterk presteren door een sterke instroom van nieuwe klanten en zeven nieuwe winkelopeningen resulterend in een zeer verdienstelijke omzetgroei van 14,2 procent tot 233,9 miljoen euro (in de periode 1-4-2010 tot en met 30-9-2010 was dit nog 204,7 miljoen euro).
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Veel nieuwe klanten, omzetgroei van 14,2 procent
Bio-Planet presteert beter dan Colruytgroup in zijn geheel
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland