Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid-Afrika: Bio-certificering steeds belangrijker aankoopargument voor wijn

Uit een in Wintetimes gepubliceerd onderzoek blijkt dat voor slechts 18 procent van de Zuid-Afrikaanse wijnconsumenten de bio-certificering een belangrijk aankoopargument is. De prijsstelling en de druivensoorten spelen een meer belangrijke rol in de aankoopbeslissing.

Het aantal consumenten dat de afwezigheid van toegevoegde kunstmatige kleurstoffen als een belangrijk aspect ziet, is toegenomen van 31 procent in 2003 tot 47 procent in 2005.

Voor slechts 18 procent blijkt het bio-certificaat dus een belangrijk aankoopargument. Charne le Roux van Adams&Adams is echter van mening dat dit percentage minder belangrijk is dan het feit dat de consumentenbelangstelling voor bio in de afgelopen vijf jaar verdubbeld is.

Ook LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) ziet een groeiende belangstelling voor gezonde en biologische producten. Zij rapporteren een groei van vijftien procent in het aantal consumenten waarvoor de biologische productiemethode een belangrijk besluitvormend aspect is. Dit steeg van 25 procent in 2003 tot 40 procent in 2005.


Publicatiedatum: