
Abonneren
Vacatures
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
- Manager Packing Station
Top 5 - gisteren
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Amandelpasta en gemengde notenpasta in grote 'jubileumpotten'
- Biologisch akkerbouwer Douwe Monsma aan tafel bij onderhandelingen landbouwakkoord
- "Nederlandse leiders putten sterk uit de ervaringen in Denemarken bij het ontwikkelen van de markt"
Top 5 - afgelopen week
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- John Arink speecht tijdens protest bij Rabobank
- Onkruidrobot maakt indruk op RTL-presentator Lodewijk Hoekstra
- Biologische paddenstoelenkwekerij zet deuren wijd open na nieuwbouw
- Roomijs van BD-landbouwer Tim Moerman in BinnensteBuiten
Top 5 - afgelopen maand
- Mestoverschot? Niet in de biologische sector
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- De Wijndragers neemt het merk Van TON uit Zierikzee over
- Potgrond met turf funest voor natuurgebieden, maar alternatief lijkt moeilijk te vinden
- "Overheid beschermt mensen en natuur onvoldoende tegen schadelijke effecten van bestrijdingsmiddelen"
Zuid-Afrika: Bio-certificering steeds belangrijker aankoopargument voor wijn
Het aantal consumenten dat de afwezigheid van toegevoegde kunstmatige kleurstoffen als een belangrijk aspect ziet, is toegenomen van 31 procent in 2003 tot 47 procent in 2005.
Voor slechts 18 procent blijkt het bio-certificaat dus een belangrijk aankoopargument. Charne le Roux van Adams&Adams is echter van mening dat dit percentage minder belangrijk is dan het feit dat de consumentenbelangstelling voor bio in de afgelopen vijf jaar verdubbeld is.
Ook LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) ziet een groeiende belangstelling voor gezonde en biologische producten. Zij rapporteren een groei van vijftien procent in het aantal consumenten waarvoor de biologische productiemethode een belangrijk besluitvormend aspect is. Dit steeg van 25 procent in 2003 tot 40 procent in 2005.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-23 Frisdrank krijgt meer diepgang met echte ingrediënten
- 2023-05-17 Voelkel doorbreekt omzetgrens van 100 miljoen
- 2023-05-12 Limited edition Zomerdrank nu verkrijgbaar
- 2023-05-04 "Als het aan de eigenaars ligt, hebben we morgen al een volledig biologisch wijnassortiment"
- 2023-05-04 Gulpener valt 19 keer in de smaakprijzen
- 2023-04-19 Stop je wijnfles in de grond
- 2023-04-18 Belgische natuurlijke bio-frisdrank klaar voor verdere Europese uitrol
- 2023-04-06 "De hele voorraad is inmiddels verkocht"
- 2023-03-31 Nieuw sap combineert gember en kurkuma met goji
- 2023-03-27 "De 'botanicals' en beperkte zoetheid geven onze drankjes een meer volwassen beleving"
- 2023-03-24 Recordopbrengst Nederlandse wijndruiven in 2022
- 2023-03-21 Waterkefir KULT nu ook in Nederland
- 2023-03-20 Oeroude fruitsoorten verwerkt in nieuw multi-toepasbaar drankje
- 2023-03-10 Fermentatie bleek de sleutel voor pure low-alcohol wijn
- 2023-03-10 'Kauwmachine' zorgt voor meer voedingsstoffen in slow juices
- 2023-03-09 Clearspring introduceert cafeïnevrije biologische Japanse Kuwa Matcha
- 2023-03-07 Koning Charles krijgt tijdens eerste staatsbezoek rondleiding door Franse bio-wijngaard
- 2023-03-02 "Aan de basis stond de geit die de wijngaarden graag bezoekt om de druiven te proeven"
- 2023-03-02 Nieuwe ready-to-drink Sparkling Ging'r en Sparkling Soda's
- 2023-03-01 Natuurwijn - Een helder verhaal over troebele wijn