Het nieuwe bedrijf voegt de beste elementen van Jumbo en C1000 samen. Het ondernemerschap van het familiebedrijf Jumbo wordt gecombineerd met de focus op lokale expertise van C1000.
Frits van Eerd, CEO van Jumbo, is trots op deze stap: "Dit is voor ons als familiebedrijf een unieke kans om onze groeiambities waar te maken. Hiermee nemen we de tweede positie in het Nederlandse supermarktlandschap in. Ik ben onder de indruk van wat C1000 in de laatste jaren heeft bereikt. We hebben er het volste vertrouwen in dat we samen nog succesvoller worden."
Het nieuwe bedrijf gaat met een nieuwe merkstrategie werken die voordeel gaat bieden aan klanten in heel Nederland. Uitgangspunt hierbij is dat zowel de Jumbo formule als de C1000 Rood formule blijven bestaan.
Tom Heidman, directievoorzitter van C1000: "Ik had geen mooier scenario kunnen bedenken. Samen met Jumbo gaan we werken aan de grootste ondernemersretailer van Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat de C1000-ondernemers zich thuis zullen voelen bij deze combinatie met Jumbo."
Jumbo en C1000 leerden elkaar goed kennen tijdens het opzetten van de inkoopcombinatie BIJEEN. Deze samenwerking heeft geleid tot meer rendement. Het inkoopbedrijf wordt geïntegreerd in de nieuwe organisatie. Beide bedrijven zien veel synergievoordelen die vanuit de samenvoeging voortvloeien. Frits van Eerd, Tom Heidman, Ton van Veen en Joost Sliepenbeek nemen zitting in de Raad van Bestuur van het nieuwe bedrijf. De huidige directies blijven Jumbo en C1000 leiden vanuit de bestaande hoofdkantoren.
Bron: Jumbo