Ecolife van Curver: 100 procent post-consumer waste

Iedereen is zich tegenwoordig een stuk bewuster van het milieu. Dit is niet alleen te zien op het gebied van vervoer, maar ook zeker in de manier van het inrichten van een huis. Tegenwoordig is zowat alles voor in je huis, van behang en vloeren tot het lepeltje waarmee je in je thee roert, milieuvriendelijk geproduceerd verkrijgbaar

Daarom lanceert Curver de productrange Ecolife waarbij op alle vlakken rekening
wordt gehouden met het milieu. Het belangrijkste kenmerk van de Ecolife producten is dat ze gemaakt zijn van 100 procent post-consumer waste. De consument kan producten kopen gemaakt van het afval dat ze zelf hebben ingezameld.

Een nieuwe range gericht op de bewuste consument

Voordelen van deze producten zijn dat ze de CO2 –uitstoot verminderen, energie besparen, de carbon footprint verkleinen door grondstoffen te hergebruiken en dit alles zonder aan kwaliteit in te boeten.


Ecolife Deco

Je kan je huis volstouwen met handige kartonnen opbergdozen. Maar je kunt het
ook wat creatiever en milieuvriendelijker aanpakken. Geef de kleine rommeltjes in je huis een leuke plek met de Neo collectie uit de Ecolife Deco lijn.

De Ecolife Neo manden zijn echte eye-catchers maar nog altijd betaalbaar. Je kan
ze gemakkelijk stapelen en opbergen als je ze niet nodig hebt. Je kan kiezen uit
eco-rood, eco-groen en eco-antraciet.

Verkrijgbaar in twee verschillende formaten: 377 x 290 x 127 mm en 192 x 192 x 144 mm.



Verder bestaat de Ecolife productrange ook uit Ecolife Essentials en Ecolife Select.
De Ecolife Essentials collectie bestaat uit icoon producten gemaakt met milieuvriendelijke materialen. De Ecolife Select producten bevorderen de afvalscheiding.

Curver beschermt het milieu

De missie van Curver is om mooie design kunststof producten aan te bieden aan
een zo breed mogelijk publiek. Het is voor Curver daarbij van essentieel belang om
te helpen bij de bescherming van het milieu. Daarom probeert Curver de natuurlijke hulpbronnen zo optimaal mogelijk te gebruiken, het recyclen van producten aan te moedigen en afval te hergebruiken.

Sinds de oprichting van het bedrijf gebruikt Curver twee principes als leidraad:
minimaliseren van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer, en controleren en beheersen van de risico's die industriële productie met zich meebrengt. Het resultaat zijn producten die tijdens hun hele levenscyclus het milieu zo weinig mogelijk belasten.

Voor meer informatie: www.curver.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven