
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Tien nieuwe bio-boerderijen ontvangen stimuleringsprijs voor omschakeling
- "Volg je orders en statussen voortaan met stoplichten"
- "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"
- Drie op de vijf Nederlandse volwassenen vinden prijs belangrijker dan herkomst van voedsel
- Helft Nederlanders eet jaarlijks ruim 13 kilo méér suiker dan gedacht
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
"Bevinden ons in de voorhoede van duurzaamheid"
H&M introduceert 'Conscious'-feestjurken
"Voor ons is het belangrijk dat de klant - of ze nou een conscious-product of een ander product kopen - voelt dat het op een verantwoorde manier wordt geproduceerd", zegt Helena Helmersson. "We werken hard en bevinden ons in de voorhoede van duurzaamheid. Maar met deze collecties willen we benadrukken dat de materialen zelfs extra duurzaam zijn."
H&M gebruikt biologisch katoen, gerecycled polyester, tencel, verklaart Helena. "En soms gebruiken we gerecycled linnen en biologische hennep."
Op het hoofdkantoor in Stockholm is een hele afdeling gewijd aan het bedenken van nieuwe materialen en creatieve en ethische oplossingen. In Nederland loopt momenteel een proefproject, klanten kunnen hun oude kleren naar de winkels brengen, zodat deze gerecycled kunnen worden.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-08 "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"
- 2023-06-07 Satellietbeelden ingezet om biologische katoenvelden op te sporen
- 2023-05-12 Einde aan fast fashion: strengere regels tegen overmatige productie en consumptie
- 2023-05-10 Gedoneerd beddengoed krijgt een nieuw leven
- 2023-05-03 Seepje ontvangt microplasticvrij-erkenning van de Plastic Soup Foundation
- 2023-05-02 Goodfuture klaar voor de toekomst op nieuwe locatie in Alblasserdam
- 2023-05-01 Koningspaar maakt volgens ondernemers echt een verschil als ze meegaan op handelsmissies
- 2023-04-26 Platform voor duurzame mode gelanceerd in Madrid
- 2023-04-24 Yumeko in finale Coolest Dutch Brands 2022
- 2023-04-20 Honderden coöperatieleden bezoeken Studio Claudy Jongstra
- 2023-04-14 Nieuwe duurzame werkkleding voor Spar-medewerkers
- 2023-04-05 Rob van den Dool (CEO Yumeko): "Mijn woord is geen wet"
- 2023-04-03 Online platform Glow inspireert met duurzame lifestyle & fashion voor dames en kinderen
- 2023-03-27 Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk
- 2023-02-24 Aantal biologische katoentelers in India neemt toe
- 2023-02-24 "Samenleving moet opschuiven naar een meer circulaire economie"
- 2023-02-10 Franchiseketen lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
- 2023-02-01 Yumeko voorziet 400 Indiase gezinnen van een Fairtrade jaarinkomen
- 2022-12-12 Utrechtse ontwerpt kleding voor lange vrouwen