Eerlijke kleding en vooral duurzaamheid gaan over verantwoording nemen voor het milieu en het helpen van lokale productiearbeiders, oftewel een balans tussen 'People, planet en profit'. Verschillende MVO-initiatieven doen een poging; zo ook Sincero fair fashion.
Sincero fair fashion verkoopt in een fysieke winkel in de Utrechtse Hardebollenstraat en via een online shop biologische en fairtrade kleding voor mannen, vrouwen en kinderen. Omdat het aanbod van duurzame kleding relatief klein is, heeft Sincero een samenwerking met de duurzame modemerken RE-5 en Global Woman. De gehele collecties van deze merken zijn te koop bij Sincero.
Door het aangaan van de samenwerkingen met modemerken RE-5 en Global Woman wordt het aanbod voor de klant groter. Door de samenwerkingen positioneert Sincero zich ook beter als duurzame winkel. Modemerk RE-5 heeft vijf basisprincipes waaronder het recyclen van oude RE-5 kledingstukken. Consumenten die hun kleding inleveren krijgen een tegoedbon voor korting op een nieuw mode-item. Het merk draagt bij aan lokale projecten in India en Cambodja. Global Woman heeft in vergelijking met RE-5 een kleinere C02-uitstoot door productie in Europa.
Sincero geeft aan dat de dameskledinglijn zoveel mogelijk gecertificeerde biologische materialen gebruikt; niet alle kleding is dus ecologisch verantwoord. De kleding van RE-5 kan na het afdragen ingeleverd worden voor recycling.
Sincero is interessant voor andere Cradle to Cradle merken - merken die gebruikte materialen opnieuw inzetten voor een ander product. Hierbij zou geen kwaliteitsverlies mogen zijn en alle restproducten moeten hergebruikt kunnen worden of milieuneutraal zijn.
Bron: FashionUnited
Abonneren
Vacatures
Groter aanbod bij Sincero fair fashion dankzij samenwerking met modemerken
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-15 Organic Cotton Accelerator verheugd over vooruitgang Pakistan
- 2023-09-01 Essenza Home lanceert in het najaar een nieuw beddengoed-label
- 2023-07-20 S.Oliver Group helpt bijna 400 boeren in India om biologisch katoen te telen
- 2023-07-10 Steeds meer consumenten kiezen voor Fairtrade producten, verkoop stijgt met 6%
- 2023-06-16 Nieuwe keukentextielsets van bio-katoen
- 2023-06-08 "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"
- 2023-06-07 Satellietbeelden ingezet om biologische katoenvelden op te sporen
- 2023-05-12 Einde aan fast fashion: strengere regels tegen overmatige productie en consumptie
- 2023-05-10 Gedoneerd beddengoed krijgt een nieuw leven
- 2023-05-03 Seepje ontvangt microplasticvrij-erkenning van de Plastic Soup Foundation
- 2023-05-02 Goodfuture klaar voor de toekomst op nieuwe locatie in Alblasserdam
- 2023-05-01 Koningspaar maakt volgens ondernemers echt een verschil als ze meegaan op handelsmissies
- 2023-04-26 Platform voor duurzame mode gelanceerd in Madrid
- 2023-04-24 Yumeko in finale Coolest Dutch Brands 2022
- 2023-04-20 Honderden coöperatieleden bezoeken Studio Claudy Jongstra
- 2023-04-14 Nieuwe duurzame werkkleding voor Spar-medewerkers
- 2023-04-05 Rob van den Dool (CEO Yumeko): "Mijn woord is geen wet"
- 2023-04-03 Online platform Glow inspireert met duurzame lifestyle & fashion voor dames en kinderen
- 2023-03-27 Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk