Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Meest uitdagende onderneming

Leonard Freeke van Oggu is Sprout Challenger van het jaar

In een volle Beurs van Berlage is Leonard Freeke van Oggu verkozen tot Sprout Challenger van het Jaar. Hij wist de jury ervan te overtuigen dat zijn onderneming de meest uitdagende van Nederland is.

Freeke stond tijdens de Sprout Challengerday in de pitchfinale tegenover Rogier Visser van Banenmatch.nl en Alef Arendsen van New Motion. Eerder waren zij tijdens het Pitch Event in oktober door de juryleden benoemd tot finalisten.

Het is de vierde keer dat Sprout een Challenger van het jaar kiest. Eerdere winnaars waren Jeroen Stoop (Makelaarsland), Taco Carlier (Vanmoof) en Marcel Beemsterboer (Vakantieveilingen). De nieuwe winnaar wordt aangekleed door Pakkend.nl, en krijgt een column in Sprout. Het komende nummer van Sprout verschijnt op 18 november, en staat helemaal in het teken van de Challenger 50. Op sprout.nl zal de lijst die dag ook verschijnen.



De challengers zijn beoordeeld op verschillende gebieden, zoals de mate van challengerschap, groei, marktaandeel, potentie en de 'cool'-factor. De pitches zijn beoordeeld door een deskundige jury.

Oggu

De frisdrankmarkt wordt gedomineerd door merken als Pepsi en Coca Cola. Om in die markt een plek te veroveren met een gezondheidsproduct is nogal een opgave. Oggu werkt met natuurlijke ingrediƫnten, en voegt geen kunstmatige zoetstoffen toe aan de dranken. Inmiddels heeft het bedrijf voet aan de grond bij verschillende Nederlandse supermarktketens, waaronder AH en C1000, en is het nu bezig om haar flessen op de Europese en Amerikaanse markt te krijgen.

Oggu heeft zes jaar gesleuteld aan de formule voor de drank, en is nu ruim een half jaar op de markt. De jury noemde het bedrijf van Leonard Freeke 'een absolute challenger, die snapt hoe de retailmarkt werkt.'

Bron: Sprout
Publicatiedatum: