Pleiten voor uniforme etikettering duurzame producten

Vele eco-labels verwarrend voor Duitse consumenten

Duitse consumenten raken in de war door de verscheidenheid aan bio- en ecolabels. Toch groeit de vraag naar duurzame producten. Dit blijkt uit een studie van adviesbureau Edelman en TheConsumerView.

Ongeveer de helft van de respondenten gaf aan de informatie over duurzaamheid vaak onbegrijpelijk en tegenstrijdig te vinden. Toch verkiest twee derde van de consumenten duurzame producten boven degenen zonder een dergelijk label.

Vooral het beroemde bio-label 'Bioland' wordt volgens de studie erkend en gewaardeerd door consumenten. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het Fairtrade-keurmerk en die van WWF. Ook het tijdschrift '├ľkotest' is erg bekend onder de consumenten.

Minder bekend zijn de labels over de bescherming van het regenwoud of de duurzame visserij. De overgrote meerderheid van de respondenten - 82 procent - ziet wel iets in een uniforme etikettering voor duurzaam geproduceerde goederen. En 63 procent van hen geeft aan dat zij dit label pas zullen vertrouwen, als deze door de staat erkend wordt.


 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven