Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stempelkunst met een fruitig gezicht

Nature & More werkt samen met Japanse stempelkunstenaar

Nature & More gaat samenwerken met de Japanse stempelkunstenaar Masaaki Oyamada. Oyamada heeft het logo ontworpen voor de campagne #Fruitface, waarin consumenten worden uitgedaagd om op creatieve wijze een gezicht te geven aan biologische groente en fruit. De kunstenaar gaat een kunststempel op maat snijden voor de winnende inzending. Aanstaande zaterdag opent een expositie van zijn werk in Rotterdam.

Masaaki Oyamada werkt met een bijzonder medium. Hij snijdt handmatig stempels uit, die vervolgens kunnen worden gebruikt om de afbeelding eindeloos te reproduceren. Hiermee bouwt Oyamada voort op de klassieke Japanse traditie van de houtgravure, wereldberoemd geworden door kunstenaars als Hokusai en Hiroshige. Zijn stempels zijn afwisselend geïnspireerd op de natuur en op een persoonlijk verhaal. Het werk sluit naadloos aan op de filosofie van Nature & More, dat het menselijke verhaal achter biologische producten wil vertellen. De kunstenaar maakt sinds februari 2010 elke dag minstens één stempel.



Wie het werk van de Japanse kunstenaar wil bekijken, kan aanstaande zaterdag 5 november terecht in Rotterdam. In Lokaal Espressobar Rotterdam wordt 's middags de expositie 'ONE STAMP in a day' geopend. Hier worden alle stempels getoond die Oyamada maakte in de afgelopen anderhalf jaar. Het logo voor de #Fruitface actie is een van de honderden stempels, en wel van 18 oktober 2011. Het logo kan omgedraaid worden en toont afhankelijk van de stand een lachend of slapend gezichtje, bestaand uit twee sinaasappelpartjes.
 


Nature & More is het 'trace and tell' merk van Eosta, Europees marktleider in biologische groente en fruit. Via het model van de duurzaamheidsbloem communiceert Nature & More negen verschillende aspecten van de sociale en ecologische duurzaamheid van elk product, aan de hand van het verhaal van de biologische boer. De samenwerking met Oyamada kwam tot stand via Rob van Gijzelen van Stichting 0.0.

Voor meer informatie:

Nature & More #fruitface: www.natureandmore.com/welkom. En kijk op deze website voor meer informatie over Masaaki Oyamada.
Publicatiedatum: