Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gezondheid belangrijkste motivator

Amerikanen geven meer uit aan biologisch

Vier van de tien Amerikaanse gezinnen geeft meer uit aan biologische producten dan een jaar geleden. Dit blijkt uit de studie '2011 U.S. Families' Organics Attitudes and Beliefs Study'.

Deze bevinding komt overeen met die van de '2011 Organic Industry Survey' van de Organic Trade Association. Hier bleek namelijk uit dat de industrie met bijna acht procent gegroeid is in 2010. De groei werd gevoed door de consumentenkeuzes en de vraag.

Voor bijna de helft (48 procent) van de ondervraagde ouders is de belangrijkste motivator voor de overtuiging dat biologische producten 'gezonder zijn voor mij en mijn kinderen'. Andere drijfveren zijn de bezorgdheid over chemische gewasbeschermingsmiddelen, hormonen en antibiotica, en de wens om kunstmatige ingrediƫnten te vermijden.

De bekendheid met het UDSA Organic-label is toegenomen, van 65 procent in 2009 tot 72 procent op dit moment. Uit de studie bleek ook dat drie van de tien Amerikaanse gezinnen nieuwe toetreders tot de biologisch markt zijn. Dit cijfer komt overeen met de bevindingen uit de voorgaande jaren.

Voor de studie zijn bijna 1.300 Amerikaanse gezinnen ondervraagd over hun houding en gedrag met betrekking tot biologische voeding. De studie heeft een betrouwbaarheidsinterval van drie procent en een betrouwbaarheidsniveau van 95 procent. Dit is het derde jaar dat de studie uitgevoerd is.

Publicatiedatum: