In juni is Zuivelrijck gestart met de verkoop van Zuivelrijck biologische koffiemelkcupjes in een dispenser-doos voor de horeca en op het werk, gevolgd in september door een consumentenverpakking voor natuurvoedingswinkels en supermarkten. Tegelijkertijd werden de producten ook geïntroduceerd op de Belgische markt. "Dit product is uniek in Europa."
Duitsland
De productie is al ingezet en de René verwacht dat de koffiemelkcupjes vanaf halverwege november daadwerkelijk verkrijgbaar zullen zijn in Duitsland. Voor de verkoop en distributie in Duitsland is Zuivelrijck een samenwerking aangegaan met Turm-Sahne, een dochteronderneming van het Duitse zuivelconcern DMK."We hebben feitelijk het hele design aangehouden. Alleen de merknaam is anders. Met de naam Graslands willen we het gevoel wat Zuivelrijck voor Nederlanders oproept ook in het Duits vertalen. Het moest natuurlijk iets zeggen over het product, en mensen moeten meteen een idee hebben van wat het inhoudt."
De Duitse variant van Zuivelrijck biologische koffiemelkcupjes komt in de schappen te liggen van onder andere Kaufland, met bijna 600 filialen. "Dat is echt het grote voordeel aan Duitsland, we bereiken nu via één organisatie meteen het hele land."
René geeft aan dat het hier ook niet bij zal blijven. "Er komen er nog meer aan. We hebben met verschillende bedrijven contact, zij hebben gretig van onze samples geproefd."