Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-agf komt recessie in Los Angeles goed door

Je zou kunnen denken dat consumenten in economisch zware tijden, zouden bezuinigen op duurder geprijsde biologische groenten en fruit. Dit blijkt in Los Angeles in ieder geval niet zo te zijn.

De omzet van biologische groenten en fruit steeg in 2009-2010 met bijna twaalf procent tot bijna 10,6 miljard dollar. Dat zegt Simcha Weinstein, marketingdirecteur van Albert's Organics in Bridgeport. Dit bedrijf heeft een vestiging net buiten Los Angeles. Volgens hem steeg de omzet van de totale Amerikaanse voedselmarkt in die periode slechts met 1 procent.

"Ten opzichte van het basisassortiment doet biologisch het dus heel goed. Biologische groenten en fruit zijn nu goed voor bijna twaalf producent van alle Amerikaanse productverkopen. Deze cijfers tonen aan dat mensen biologische producten blijven kopen, ook in deze tijden", besluit Weinstein.

Ook andere bedrijven in Zuid-Californië merken dit. "Ik zie geen daling in biologische producten", zegt Nikki Nagel van Better Life Produce. Volgens haar is de omzet van winkels in natuurlijke voeding dit jaar met maar liefst achttien procent gestegen. Ook zijn conventionele winkels meer en meer geïnteresseerd in het opnemen van bio-producten.

Biologische producten zijn meer aantrekkelijk voor consumenten en retailers wanneer de prijzen dichter tegen de conventionele producten aanliggen. Dat is de mening van Jack Gyben van Progressive Produce Corp. "Ons bedrijf blijft groeien, omdat we meer en meer biologische producten opnemen. Hiermee reageren we op de behoefte van onze klanten."
Publicatiedatum: