Klik hier om naar de fotoreportage te gaan.
De winkel bevindt zich in het nieuwe centrum van Zaandam, waar veel nieuwbouw te vinden is. "Zaandam staat bol van vernieuwing, daarom hebben we er ook alle vertrouwen in." Het is 500 meter van de locatie van de oude winkel vandaan, Henrie is daar dertig jaar geleden al met een kleine natuurvoedingswinkel begonnen, Lembas genaamd. Tien jaar geleden besloot hij zich aan te sluiten bij het Natuurwinkelconcept. "Het sprak me wel aan, met z'n allen samenwerken."
Voor deze stap heeft hij dus samenwerking met zijn zoon gezocht. "Anders was ik hier niet aan begonnen. Het bevalt goed. Ik heb nog nooit zo prettig met iemand samengewerkt." Henrie is blij dat hij de stap heeft genomen. "De GooodyFooods-formule is geweldig, er is heel veel onderling contact tussen de ondernemers. En je krijgt van a tot z begeleiding."
Klik hier om naar de fotoreportage te gaan.
GooodyFooods-formule
Nicole van der Gugten wordt binnen Wessanen Benelux wel eens gekscherend de moeder van GooodyFooods genoemd. Zij is verantwoordelijk voor de verdere uitrol van de formule die in 2009 in Hilversum gestart is. "Het is steeds verder doorontwikkeld, mits we de juiste mix van ondernemers en vestigingsplaatsen vinden, zullen de nieuwe GooodyFooods-vestigingen elkaar dan ook in een rapper tempo gaan opvolgen."Er is een vaste formule, maar toch is iedere winkel anders. "Dit komt omdat alle winkeliers andere wensen hebben. De één wil juist een groter horecagedeelte, terwijl de ander meer waarde hecht aan de AGF-afdeling. Deze verschillen in opvattingen zie je terug in de diverse winkels. Zaak is om deze wensen samen met de ondernemers te finetunen. En elk pand brengt natuurlijk eigen uitdagingen met zich mee."
Klik hier om naar de fotoreportage te gaan.
Nicole van der Gugten op de agf-afdeling
Kenmerk van iedere GooodyFooods-vestiging is het smaakeiland, aldus Nicole. Deze wordt omgeven door de pilaren met daarop de elementen waar de formule voor staat. "Dit is echt het kloppend hart van de winkel." Joram vindt dit ook het mooiste aspect van de winkel. "De klanten worden er echt naartoe gezogen."
Voor meer informatie:
Henrie en Joram Esman - [email protected]