Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Goed gepositioneerd met onze sterke bio-merken"

Wessanen: omzetgroei van 8% in derde kwartaal 2011

In het derde kwartaal van 2011 heeft Wessanen een autonome omzetgroei van acht procent gerealiseerd (+5,2 procent in volume). De winst is vooral te danken aan de zeer sterke prestatie van het Amerikaanse drankenconcern ABC.

"Ik raak er steeds meer overtuigd van onze vooruitgang", reageert CEO Piet Hein Merckens. "Binnen de biologische markten zijn wij goed gepositioneerd met onze sterke merken. In de retail zien we een goede balans met een groeiende omzet en hogere winsten. We blijven continu focussen op innovaties en merkpromotie. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de doorstart van Zonnatura deze week."

"We zijn voorzichtig optimistisch over de toekomst. We hebben een sterk team en we boeken zeker vooruitgang in de uitvoering van onze strategie. Op verschillende gebieden zijn al enige tekenen van verbetering merkbaar. We hebben natuurlijk ook te maken met het element van onzekerheid, als gevolg van de aanhoudende zwakke situatie op economisch gebied in Europa. Dit zet het consumentenvertrouwen onder druk. Ondanks deze macro-economische uitdagingen, zijn we vastbesloten om onze prestaties stap voor stap te verbeteren en onze positie en de merken te verstevigen in de Europese biologische markten."

Publicatiedatum: