Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische zuivel blijft groeimarkt

In de zuivel blijft biologisch een groeimarkt, zo blijkt uit het nieuwe GfK-rapport 'Uitgavenpatronen van consumenten'. Blijkens het rapport blijven consumenten even veel geld uitgeven aan voeding, terwijl de bestedingen aan zaken als wonen terugvallen.

Vergeleken met tien jaar geleden geeft de consument meer uit aan medische diensten en welzijnszorg, terwijl minder wordt uitgegeven aan woninginrichting, huishoudelijke artikelen en lederwaren en schoeisel. Hoewel de uitgaven aan voeding gelijk blijven, verschuift het accent van de bestedingen van out of home naar thuis en van speciaalzaak naar supermarkt en service prijsvechter. Er is een toename naar huis- en budgetmerken. Er wordt meer gezonde voeding gekocht door 35 procent van de consumenten, terwijl 63 procent evenveel gezonde producten blijft kopen.

Met een jaarlijkse groei van 10 tot 12 procent blijft biologisch een groeimarkt. In de zuivel vormen biologische melk en karnemelk met 7,2 procent een van de productcategorieƫn met het hoogste aandeel biologisch. Van de yoghurts heeft biologische yoghurt een aandeel van 6,4 procent.

Blijkens het rapport zijn het vooral alleenstaanden die de keuze maken voor biologische en milieubewuste producten. Gezond en duurzaam groeit jaarlijks met 12 procent.

Bron: Profnews

Publicatiedatum: