Nieuwe jasjes
Ook de bio-melkchocolade en de bio-fondantchocolade krijgen elk een nieuw jasje. De verschillende soorten bio-chocolade zijn de eerste producten die met de nieuwe verpakkingslijn van Oxfam Fairtrade mogen pronken. De productverpakking is de manier bij uitstek om het mooie verhaal achter elk product op een compacte en visueel aantrekkelijke manier te vertellen. De nieuwe lijn geeft elk product een gezicht. De producent in het Zuiden heeft een naam en hij maakt deel uit van een coöperatie, van een gemeenschap. Door dit op de verpakking te laten zien, begrijpt de consument in één oogopslag hoe Fairtrade het verschil maakt in het Zuiden. Het volledige verhaal van elke producent kan je nalezen op www.oxfamfairtrade.be.Met deze nieuwe baseline onderstreept Oxfam Fairtrade wat vele klanten al lang weten: Fairtrade is niet alleen eerlijk voor het Zuiden maar is ook ontzettend lekker. De bioproducten springen voortaan in het oog door een opvallende groene sticker.
Stap voor stap
Na de chocolade trekken ook alle andere Oxfam Fairtrade-producten in de toekomst dit nieuwe jasje aan. Omdat Oxfam Fairtrade geen oude verpakkingen wil vernietigen, schakelt het merk geleidelijk aan over op de nieuwe stijl, gespreid over de komende twee jaar.Voor meer informatie over de nieuwe producten:
Jenneke Van Cromphaut
+32 (0)9 218 88 75
+32 (0)491 34 82 57
jenneke.vancromphaut@oft.be
www.oxfamfairtrade.be/per