BMW's submerk BMW i komt samen met cosmeticabedrijf Susanne Kaufmann met Purif-i, een biologisch handreinigingsmiddel. Niet voor garages, maar voor de jonge hippe generatie.
BMW i is het duurzame ondermerk van BMW en komt in 2012 met twee elektrische auto's, BMW i8 (sportauto) en i3 (stadsauto). Maar eerst een groene handreiniger, gemaakt van 'actieve' natuurproducten en kruidenextracten.
Dat is de zeep die sinds de Mexicaanse griep veel te vinden is bij drogisterijen op de toonbank en in winkelcentra. Er is geen water nodig om de handen schoon te maken. En het verzacht de huid.
Het Oostenrijkse cosmeticamerk Susanne Kaufmann doet alleen in biologische en natuurlijke producten. En staat als merk ook voor een duurzame toekomst, waarin milieuverantwoord ondernemen en luxe samengaan, bezweert Uwe Dreher, de merk- en marketingmanager van BMW i. "Natuur en technologie versterken elkaar."
Purif-i komt eind dit jaar op de markt in New York, Berlijn en Hong Kong. In New York debuteert de BMW-zeep in november in het BMW Guggenheim Lab.
Meer Duitse automerken zoeken onverwachte lijnextensies op dit najaar. Concurrent Mercedes-Benz lanceerde een week geleden zijn eerste parfum, een eau de toilette voor mannen. Parfumeur Olivier Cresp van Firmenich hielp de geur op te bouwen. Hij creƫerde eerder geuren voor Diesel, Armani en Jean Paul Gaultier. Zijn Mercedes-Benz lijn bevat ook een aftershave, deodorant, douchegel en bodygel.
Die Mercedes-geuren liggen voorjaar 2012 in de winkel.
Bron: Automobielmanagement

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Is lupine het gouden boontje van Nederlandse bodem?
- "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende maar ook zeer passende stap"
- Agrifirm start pilots rondom regeneratieve landbouw
- Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- De Nieuwe Winkel verkozen tot Beste Biologische en Groenterestaurant
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-03 Nieuw self care merk: Rose Lou
- 2022-05-02 Limited edition versies van l'Huile by CÎME naar aanleiding van 10e verjaardag
- 2022-04-26 "Het Zeepkompas geeft meer overzicht en houvast"
- 2022-04-22 Nominaties voor de Lush Prize 2022 geopend
- 2022-04-13 Nieuwe look voor INIKA Organic
- 2022-04-07 Bijna 9 op de 10 producten van grote cosmeticamerken bevatten microplastics
- 2022-04-01 Weleda introduceert vier Shower Bars
- 2022-04-01 Opmerkelijk nieuws vandaag
- 2022-03-28 'Superschillen' nu ook in Hand- en lichaamszeep verwerkt
- 2022-03-17 Reportage Seepje in BinnensteBuiten
- 2022-03-07 "De beste natuurproducten en supplementen hoeven niet altijd het duurste te zijn"
- 2022-02-28 Bee Honest Cosmetics introduceert nieuwe lijn body butter en body scrub
- 2022-02-24 Nieuwe gezichtsmasker van Urtekram: betaalbaar en verpakkingsarm
- 2022-02-14 Nieuwe vegan wasverzachters
- 2022-02-11 Acerola: de vitamine C bom
- 2022-02-08 Vaste afwaszeep valt op tussen de flessen
- 2022-01-20 Nieuwe natuurlijke handcrèmes van lavera
- 2022-01-18 Plasticvrij tandpastamerk bespaart 500.000 plastic tandpastatubes
- 2022-01-04 "Crashdieet werkt vaak niet om af te vallen"
- 2021-12-24 "Gezondheid is actueler dan ooit tevoren"