Verduurzaming
Maatschappelijk verantwoord ondernemen krijgt een steeds prominentere plaats in de bedrijfsvoering van merkenleveranciers. In het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de verkiezing 'FNLI Merk van het Jaar 2011' is daarom aan zo'n 6.000 shoppers gevraagd in welke mate de verschillende merken volgens hen een bijdrage leveren aan de maatschappij. Bio+ kwam hierbij als winnaar uit de bus en liet daarmee respectievelijk Alpro, Verkade, Becel en Campina achter zich.Over Bio+
Onder het merk Bio+ worden inmiddels meer dan 300 biologische producten verkocht. Bio+ is een unieke samenwerking tussen retailers aan de ene kant en producenten van biologische producten aan de andere kant. Zij werken samen aan een optimaal biologisch assortiment, aantrekkelijke prijsstelling en interessante promotieacties. Met één gezamenlijk doel: het bereikbaar en betaalbaar maken van biologische producten. Circa 2.500 supermarkten verkopen inmiddels een of meer Bio+ producten.Bio+ ziet de titel van 'Merk met de grootste maatschappelijke bijdrage' niet alleen als compliment, maar ook als aansporing om verder te gaan met de ingeslagen weg van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Zo zijn steeds meer Bio+ producten niet alleen 100 procent biologisch, maar ook Fairtrade. Daarnaast heeft Bio+ een project ingesteld waarbij samen met alle producenten en retailers, gestreefd wordt naar de verdere verduurzaming van alle verpakkingen. Het Platform Verduurzaming Voedsel heeft zich recentelijk geschaard achter dit project. Dit Platform is een gezamenlijk initiatief van onder andere het CBL, FNLI en ZLTO.