FNLI Award 2011:

Bio+ merk met grootste maatschappelijke bijdrage

Bio+ is op 6 oktober jongstleden verkozen tot 'Merk met de grootste maatschappelijke bijdrage'. Deze award is onderdeel van de Verkiezing Merk van het Jaar 2011, een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). De uitslag is voor Bio+ niet alleen een compliment voor het unieke samenwerkingsmodel wat ten grondslag ligt aan het merk, maar ook een aansporing om door te gaan op de ingeslagen weg.

Verduurzaming

Maatschappelijk verantwoord ondernemen krijgt een steeds prominentere plaats in de bedrijfsvoering van merkenleveranciers. In het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de verkiezing 'FNLI Merk van het Jaar 2011' is daarom aan zo'n 6.000 shoppers gevraagd in welke mate de verschillende merken volgens hen een bijdrage leveren aan de maatschappij. Bio+ kwam hierbij als winnaar uit de bus en liet daarmee respectievelijk Alpro, Verkade, Becel en Campina achter zich.



Over Bio+

Onder het merk Bio+ worden inmiddels meer dan 300 biologische producten verkocht. Bio+ is een unieke samenwerking tussen retailers aan de ene kant en producenten van biologische producten aan de andere kant. Zij werken samen aan een optimaal biologisch assortiment, aantrekkelijke prijsstelling en interessante promotieacties. Met één gezamenlijk doel: het bereikbaar en betaalbaar maken van biologische producten. Circa 2.500 supermarkten verkopen inmiddels een of meer Bio+ producten.

Bio+ ziet de titel van 'Merk met de grootste maatschappelijke bijdrage' niet alleen als compliment, maar ook als aansporing om verder te gaan met de ingeslagen weg van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Zo zijn steeds meer Bio+ producten niet alleen 100 procent biologisch, maar ook Fairtrade. Daarnaast heeft Bio+ een project ingesteld waarbij samen met alle producenten en retailers, gestreefd wordt naar de verdere verduurzaming van alle verpakkingen. Het Platform Verduurzaming Voedsel heeft zich recentelijk geschaard achter dit project. Dit Platform is een gezamenlijk initiatief van onder andere het CBL, FNLI en ZLTO.

Herkenbaar merk

De diversiteit aan merken in verkiezing laat zien dat de term ‘maatschappelijke verantwoord’ voor veel consumenten lastig te integreren is in de dagelijkse boodschappenroutine. Volgens Henk Gerbers, voorzitter van Stichting Merkartikel Bio+, heeft Bio+ een streepje voor als het gaat om het bieden van houvast voor de consument. "Alle producten uit het Bio+ assortiment zijn stuk voor stuk op natuurlijke manier geproduceerd en op eerlijke wijze verhandeld. Dat maakt het merk Bio+ een veilige en lekkere keuze voor de consument", aldus Gerbers.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven