Puur Restaurant Week
Het doel van de Puur Restaurant Week is om de consumptie van duurzame producten in de horeca te vergemakkelijken en te promoten. Koninklijke Horeca Nederland ondersteunt deze campagne.Elk restaurant is vrij om het menu zelf samen te stellen indien biologisch, Fairtrade en duurzame vis hierin centraal staan. Ook mag het restaurant zelf de prijs bepalen voor dit menu. Meld je restaurant aan via de site van Puur Restaurant Week. Er wordt gezorgd voor de nodige media aandacht zodat je zeker bent van extra gasten tijdens de Puur Restaurant Week.
Verkiezing 'Puurste restaurant van Nederland'
Nieuw is de verkiezing van het 'Puurste restaurant van Nederland'. Begin november worden vijf genomineerde restaurants bekend gemaakt. Om hiervoor in aanmerking te komen, dienen restaurants mee te doen aan de Puur Restaurant Week. Elk deelnemend restaurant vult een check- en vragenlijst in. Hier geeft de horecaondernemer aan welke duurzame producten worden gebruikt. Ook wordt naar zijn of haar persoonlijke motivatie gevraagd en de wijze waarop het restaurant zelf de Puur Restaurant Week onder de aandacht brengt bij haar gasten.Vervolgens bezoekt een vakjury de genomineerde restaurants. Deze jury bestaat uit Jeroen Thijssen, culinair journalist van Trouw, Martine Zuil, hoofdredacteur Misset Horeca, Makkie Mulder, hoofdredacteur Delicious, en natuurlijk Ramon Beuk, ambassadeur van de Puur Restaurant Week. Zij bepalen de winnaar van het 'Puurste restaurant van Nederland 2011'.
De Puur Restaurant Week wordt georganiseerd door Puur! uit eten, dé duurzame culinaire gids, Stichting Max Havelaar, het keurmerk voor Fairtrade en Marine Stewardship Council, het keurmerk voor duurzame vis. Ze wordt mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van het Platform Verduurzaming Voedsel, Koninklijke Horeca Nederland, Oxfam Novib en ASN Bank.
Lees meer over deze culinair en verantwoorde week op www.puurrestaurantweek.nl. En klik hier voor de vragenlijst.