"Aanbod in supermarkt getransformeerd door consumentenkeuzes"
Bio steeds zichtbaarder in Franse supermarktschappen
Winkelmanager Francis Berger bevestigt dat de verkoop van biologische producten voortdurend toeneemt. Met het oog op de concurrentie, blijven zijn lippen stijf op elkaar als gevraagd wordt naar de exacte cijfers. Hij vertelt wel over een tweecijferige jaarlijkse groei. Het is duidelijk dat de omzet ten minste tien procent hoger is dan vorig jaar. De verhuizing van de producten blijkt een succes.
Francis Berger toont de brede range aan bio-producten in de winkel 'Cora' in Andelnans
Hij geeft aan dat de groei van bio onderdeel is van de ontwikkeling dat consumenten steeds voorzichtiger zijn met wat ze op hun bord willen leggen. "Jonge moeders willen hun kinderen goed te eten geven. En een oma die van haar kleinkinderen houdt is momenteel toch al snel geneigd om biologische producten in het menu op te nemen."
Klanten zijn volgens hem veeleisender geworden. "Het is positief om te zien dat de consument de afgelopen tien jaar met haar keuzes in boodschappen erin geslaagd is om de supermarkt te transformeren."