Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Aanbod in supermarkt getransformeerd door consumentenkeuzes"

Bio steeds zichtbaarder in Franse supermarktschappen

Sinds tien jaar wordt er steeds meer schapruimte voor biologische producten vrijgemaakt in de Franse supermarkten en hypermarkten. Het is vaak niet moeilijk om de biologische producten er uit te pikken, zo wordt dit veelal aangegeven met een groen bordje. Ook bij de winkel 'Cora' in Aldelnans zijn veel bio-producten verkrijgbaar. Onlangs is zelfs een nieuwe range van 1000-1500 biologische producten geïntroduceerd. Er is nu een hele afdeling aan gewijd (zie foto).

Winkelmanager Francis Berger bevestigt dat de verkoop van biologische producten voortdurend toeneemt. Met het oog op de concurrentie, blijven zijn lippen stijf op elkaar als gevraagd wordt naar de exacte cijfers. Hij vertelt wel over een tweecijferige jaarlijkse groei. Het is duidelijk dat de omzet ten minste tien procent hoger is dan vorig jaar. De verhuizing van de producten blijkt een succes.


Francis Berger toont de brede range aan bio-producten in de winkel 'Cora' in Andelnans

Hij geeft aan dat de groei van bio onderdeel is van de ontwikkeling dat consumenten steeds voorzichtiger zijn met wat ze op hun bord willen leggen. "Jonge moeders willen hun kinderen goed te eten geven. En een oma die van haar kleinkinderen houdt is momenteel toch al snel geneigd om biologische producten in het menu op te nemen."

Klanten zijn volgens hem veeleisender geworden. "Het is positief om te zien dat de consument de afgelopen tien jaar met haar keuzes in boodschappen erin geslaagd is om de supermarkt te transformeren."
Publicatiedatum: