Sinds tien jaar wordt er steeds meer schapruimte voor biologische producten vrijgemaakt in de Franse supermarkten en hypermarkten. Het is vaak niet moeilijk om de biologische producten er uit te pikken, zo wordt dit veelal aangegeven met een groen bordje. Ook bij de winkel 'Cora' in Aldelnans zijn veel bio-producten verkrijgbaar. Onlangs is zelfs een nieuwe range van 1000-1500 biologische producten geïntroduceerd. Er is nu een hele afdeling aan gewijd (zie foto).
Winkelmanager Francis Berger bevestigt dat de verkoop van biologische producten voortdurend toeneemt. Met het oog op de concurrentie, blijven zijn lippen stijf op elkaar als gevraagd wordt naar de exacte cijfers. Hij vertelt wel over een tweecijferige jaarlijkse groei. Het is duidelijk dat de omzet ten minste tien procent hoger is dan vorig jaar. De verhuizing van de producten blijkt een succes.
Francis Berger toont de brede range aan bio-producten in de winkel 'Cora' in Andelnans
Hij geeft aan dat de groei van bio onderdeel is van de ontwikkeling dat consumenten steeds voorzichtiger zijn met wat ze op hun bord willen leggen. "Jonge moeders willen hun kinderen goed te eten geven. En een oma die van haar kleinkinderen houdt is momenteel toch al snel geneigd om biologische producten in het menu op te nemen."
Klanten zijn volgens hem veeleisender geworden. "Het is positief om te zien dat de consument de afgelopen tien jaar met haar keuzes in boodschappen erin geslaagd is om de supermarkt te transformeren."
Abonneren
Vacatures
"Aanbod in supermarkt getransformeerd door consumentenkeuzes"
Bio steeds zichtbaarder in Franse supermarktschappen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken