Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Enorme kostenbesparing door duurzame aanpak

Biologisch biedt hoop voor de toekomst volgens directeur Stonyfield

"Tientallen jaren van veronderstelde verbeteringen in de productie van levensmiddelen hebben in plaats daarvan vooral afval, vernieling en ziekten veroorzaakt." Dit zijn de harde woorden van directeur van het Amerikaanse Stonyfield Farm. Gary Hirshberg gaf op 28 september een presentatie bij MIT Sloan.

De presentatie is onderdeel van het project 'Inventing a Win-Win-Win-Win-Win Future' van 'MIT Sloan Dean's Innovative Leader Series. In deze serie delen succesvolle bedrijfsleiders hun ervaringen met MIT Sloan-studenten en MIT-gemeenschappen.

In dertig minuten vertelde hij over de nadelen die de huidige Amerikaanse landbouw- en voedingsindustrie met zich meebrengen. Vervolgen bracht hij goed nieuws: Hij vertelde over Stonyfield, de biologische yoghurtfabrikant draait inmiddels een jaarlijkse omzet van 330 miljoen dollar draait. Voor hem is dit het ultieme voorbeeld van een bedrijf dat met een systematische aanpak voor duurzaamheid gaat, zo min mogelijk afval veroorzaakt en een grote verbintenis heeft met biologische voeding.

Met een samengestelde jaarlijkse groei van meer dan 24 procent in de afgelopen achttien jaar, bewijst Stonyfield dat biologische voedselproductie helemaal niet zo beperkt is in opschalingsmogelijkheden.

Stappen in duurzaamheid en vermindering van afval hebben sinds 2006 bij Stonyfield geleid tot een kostenbesparing van meer dan 18 miljoen dollar. Het resultaat: traditioneel dure biologische producten zijn in prijs gedaald. Hirshberg zegt dat hij nu bulkverkoop van bio-yoghurt aan scholen kan realiseren tegen dezelfde prijs die zij voor yoghurt van niet-biologische merken betalen.
Publicatiedatum: