Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Syntens maakt Smaakhelden wegwijs in Sociale Media

Op Hyves zitten meer dan 8 miljoen Nederlanders, maar Facebook is ook Nederland aan het veroveren, dagelijks worden er 4.000.000 tweets geplaatst, Youtube verwerkt 36.000 video's per uur en op Flickr staan 3.600.000 foto's. Sociale netwerken zijn booming en helpen ondernemers om hun bedrijf te innoveren. Steeds meer ondernemers zien de waarde van sociale netwerken in, maar weten niet goed hoe te beginnen en hoe ze dit strategisch in kunnen zetten. Reden genoeg voor de Taskforce Multifunctionele landbouw om samen met Syntens Innovatiecentrum alle genomineerde Helden van de Smaak de workshop ‘innoveren door sociale media’ aan te bieden.

Tijdens deze workshop kregen de deelnemers inzicht in hoe sociale media voor hun eigen bedrijf meerwaarde kan bieden. Op vragen als 'wat levert het me op?', 'kost het niet te veel tijd?' en ‘waar kan ik mijn doelgroep vinden?’ werd door Henk van Heerde van Syntens uitgebreid antwoord gegeven. Sociale media is een hype, maar aan de hand van de Gartner Hype Cycle wordt duidelijk dat er nu langzaam productieve toepassingen worden ontwikkeld op basis van sociale media.

Jeroen Beekhuizen, Syntensadviseur, geeft aan dat hij tevreden is wanneer de deelnemers na deze workshop een weloverwogen beslissing kunnen maken of het gebruik van sociale media iets voor ze is. "Daarnaast vind ik het belangrijk dat ondernemers bij zichzelf na gaan of het daadwerkelijk iets toevoegt aan de communicatiemiddelen die zij nu al gebruiken. Ga eerst eens na wie je wilt bereiken, wat is je doel? Daarbij zoek je vervolgens het juiste communicatiemiddel. Dat kan bijvoorbeeld net zo goed een advertentie zijn, een mailing, een persbericht, een flyer of misschien gewoon een bord langs de weg."

Aan het eind van de workshop ontving iedereen het werkboek van Syntens 'Ondernemen met sociale netwerken' vol praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan. Klik hier om het werkboek te downloaden.
Publicatiedatum: