Nature & More lanceert de 'Great Initiatives'-campagne. De AGF-leverancier gaat maandelijks biologische groenten en fruit weggeven aan een persoon of organisatie die een (sociaal) duurzaam evenement organiseert. Hiermee wil Nature & More voortaan niet alleen haar telers, maar ook de consument belonen die 'goed bezig' is.
Nature & More spant zich al sinds 2004 in om de anonimiteit van biologische groente en fruit in de winkel te doorbreken, door de boer een gezicht te geven en zijn of haar verhaal te vertellen. Biologische telers in ontwikkelingslanden doen vaak meer dan verantwoord voedsel telen; velen van hen zetten zich ook in voor sociale duurzaamheid, doordat ze hun lokale gemeenschap ondersteunen met bijvoorbeeld een schooltje, sportfaciliteiten of een bijdrage aan culturele activiteiten.
Dit soort mooie initiatieven gebeurt echter ook Europa. Sociale duurzaamheid begint in de eigen leefomgeving. Onder de Nature & More consumenten zijn vele mensen die zich op een of andere manier inspannen om het leven van andere mensen in hun omgeving te verrijken op vrijwillige basis: collecteren voor een goed doel, het voetbalclubhuis schilderen of bijvoorbeeld bejaarden bezoeken. Ook dat is sociale duurzaamheid en Nature & More wil dit ondersteunen.
Daarom kiest Nature & More voortaan elke maand een project uit waar we een lading heerlijke en gezonde biologische groente en fruit aan schenken. Mensen of organisaties die in aanmerking willen komen, kunnen zich aanmelden via Twitter, Facebook of per e-mail. Kijk op www.natureandmore.com voor meer informatie!
Nature & More is het 'trace & tell' merk van Eosta, Europees marktleider in biologische en fairtrade groente en fruit. Via het model van de duurzaamheidsbloem worden zowel ecologische als sociale aspecten van duurzaamheid in kaart gebracht en gecommuniceerd.
Abonneren
Vacatures
Sociale initiatieven consument beloond met biologische groenten en fruit
Nature & More lanceert 'Great Initiatives'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-29 "Biologische teelt is de sleutel om klimaatverandering het hoofd te bieden"
- 2023-09-29 "Deze zoetere sterfruitvariëteit heeft de potentie om als handfruit geconsumeerd te worden"
- 2023-09-29 "Innovatie in de akkerbouw essentieel voor toekomstbestendigheid"
- 2023-09-29 "In Canada is biologisch al jaren normaal"
- 2023-09-27 Bio-appeltjes voor het ministerie
- 2023-09-27 Aardappeltelers krijgen na aangenomen motie twee weken extra om te oogsten
- 2023-09-27 "Vooruitzichten nieuwe biologische appelseizoen beter dan verleden jaar"
- 2023-09-27 "Tijdens piek verzenden we wekelijks meer dan 20.000 dozen"
- 2023-09-27 "Biologische bosuien in prijs gedaald"
- 2023-09-26 Spaanse coöperatie Vicasol groeit in bio
- 2023-09-26 Vlaams minister van Landbouw geeft startschot voor nieuw schooljaar vol biofruit
- 2023-09-26 Heeft compostthee een gunstig effect op bodem en plant?
- 2023-09-25 Bevredigende markt voor Siciliaanse bio-tomaat in Duitsland
- 2023-09-25 "Verkoop bio-AGF daalde in Duitsland in eerste jaarhelft"
- 2023-09-22 Moestuinconcept onder glas groeit: bio-tomatenkwekerij omgebouwd
- 2023-09-22 "1 op de 4 mensen die gezond eet, verpest het met verkeerde tussendoortjes"
- 2023-09-22 Vraag naar biologische Libanese appelen en noten hoger dan aanbod
- 2023-09-21 Draag een boer aan voor de Gouden Leeuwerik 2023
- 2023-09-20 Nieuwe versie eliminatiescenario ToBRFV in biologische teelt
- 2023-09-20 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"