Nature & More lanceert de 'Great Initiatives'-campagne. De AGF-leverancier gaat maandelijks biologische groenten en fruit weggeven aan een persoon of organisatie die een (sociaal) duurzaam evenement organiseert. Hiermee wil Nature & More voortaan niet alleen haar telers, maar ook de consument belonen die 'goed bezig' is.
Nature & More spant zich al sinds 2004 in om de anonimiteit van biologische groente en fruit in de winkel te doorbreken, door de boer een gezicht te geven en zijn of haar verhaal te vertellen. Biologische telers in ontwikkelingslanden doen vaak meer dan verantwoord voedsel telen; velen van hen zetten zich ook in voor sociale duurzaamheid, doordat ze hun lokale gemeenschap ondersteunen met bijvoorbeeld een schooltje, sportfaciliteiten of een bijdrage aan culturele activiteiten.
Dit soort mooie initiatieven gebeurt echter ook Europa. Sociale duurzaamheid begint in de eigen leefomgeving. Onder de Nature & More consumenten zijn vele mensen die zich op een of andere manier inspannen om het leven van andere mensen in hun omgeving te verrijken op vrijwillige basis: collecteren voor een goed doel, het voetbalclubhuis schilderen of bijvoorbeeld bejaarden bezoeken. Ook dat is sociale duurzaamheid en Nature & More wil dit ondersteunen.
Daarom kiest Nature & More voortaan elke maand een project uit waar we een lading heerlijke en gezonde biologische groente en fruit aan schenken. Mensen of organisaties die in aanmerking willen komen, kunnen zich aanmelden via Twitter, Facebook of per e-mail. Kijk op www.natureandmore.com voor meer informatie!
Nature & More is het 'trace & tell' merk van Eosta, Europees marktleider in biologische en fairtrade groente en fruit. Via het model van de duurzaamheidsbloem worden zowel ecologische als sociale aspecten van duurzaamheid in kaart gebracht en gecommuniceerd.
Sociale initiatieven consument beloond met biologische groenten en fruit
Nature & More lanceert 'Great Initiatives'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-25 Kansen voor biologische teelt van Cantaloupe-meloenen
- 2022-05-25 "Tijdens de langdurige bewaring wordt het kaf van het koren gescheiden"
- 2022-05-25 Catalaans bedrijf maakt eetbare verpakkingen
- 2022-05-24 "Komend seizoen breiden we de teelt van bio-zoete aardappelen in Portugal met 30 hectare uit"
- 2022-05-23 Piekopbrengst voor bio-blauwe bessen in Californië en Georgia
- 2022-05-23 Groente & Fruitbrigade opent derde locatie in IJsselmuiden
- 2022-05-20 Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- 2022-05-20 "Combinatie van verse en verwerkte gember vergroot afzetkansen"
- 2022-05-20 "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende, maar ook zeer passende stap"
- 2022-05-19 Special AGF volgende maand van start
- 2022-05-19 Biologische landbouw in opmars in het Verenigd Koninkrijk
- 2022-05-19 Areaaluitbreiding vollegrondsgroenteteelt, biologische tuinbouw in opmars
- 2022-05-19 Oogst van witte kolen in rassenproef had vroeger gemogen
- 2022-05-18 Ombouw kas voor bioteelt in beeld
- 2022-05-18 Dure groenten in supermarkt, dus dan maar zelf kweken?
- 2022-05-18 "Aanbod oude aardappelen raakt geleidelijk op"
- 2022-05-18 "Droogte precair maar nog niet desastreus voor akker- en tuinbouw"
- 2022-05-17 Vervolg Green Deal voor duurzame voedselproductie
- 2022-05-17 "Hoe langer je biologisch teelt, hoe blijer je wordt"
- 2022-05-16 Ex-profvoetballer Mario Gomez investeert in Food Tech start-up Organic Garden