Deze campagne, met de Week van de Smaak als initiator en 'kapstok', maakt zich sterk voor een groter aandeel duurzaam geproduceerde, seizoensgebonden en liefst regionale producten in de institutionele keukens van Nederland. Andere aandachtspunten zijn de ambachtelijke bereiding van de maaltijden en - waar van toepassing - de gezellige sfeer waarin deze genoten worden. 'Smaak' (puur en authentiek) is hierbij het verbindende element.
Biologische en duurzame ingrediënten
De koks van Food Connect ontwikkelden in samenwerking met Meesterkok Jelle Wagenaar van toprestaurant 'het Seminar' uit Zenderen speciaal voor de Week van de Smaak vijf 'Mooie Maaltijden'. Hiervoor is geput uit de lekkerste biologische en duurzame ingrediënten van Nederlandse bodem. Zo staat er op één van de menu's een stoofpotje van biologisch rundvlees van het Gelderse bedrijf Ecofields, en op een ander de biologische Polderhoen uit de Flevopolder. De gebakken aardappeltjes in weer een ander menu zijn ook al biologisch en komen van de Flevolandse firma Schaap. Er is ook een smaakvol menu met een hoofdrol voor zalm van het MSC- keurmerk, dat garant staat voor een verantwoorde en duurzame visvangst.De eerste reacties van maaltijdgebruikers op het aanbod van de vijf speciale 'mooie maaltijden' zijn uitgesproken positief. Food Connect verwacht dat deze maaltijdinvulling dan ook op een meer structurele basis voortgezet kan worden.
Klik hier voor meer informatie over Food Connect.
Bron: InnoFood