Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Vraag nu een gratis proefpakket aan"

Verduurzaam de kantine snel en eenvoudig met SUMM

Tholen – FairConnect heeft in mei 2010 haar merk SUMM geïntroduceerd. Het doel is de out-of-home markt een eenvoudige mogelijkheid te geven om te verduurzamen. Dit gebeurt met een veelzijdig assortiment aan tussendoortjes. Denk bijvoorbeeld aan twee smoothies, een rijstwafel met chocolade, stroopwafels, een gevulde koek en aardbeien winegums.

De producten van SUMM zijn honderd procent biologisch, en waar mogelijk Fairtrade. "Met SUMM heb je een lekker product, dat ook nog eens goed is voor de mens. Let wel: lekker staat voor ons echt voorop", licht Maarten Rijninks van FairConnect toe. FairConnect is overigens niet zomaar een organisatie. Het is namelijk in handen van boer(inn)en, fabrikanten, medewerkers en consumenten die SUMM samen vorm en inhoud geven.

Nieuwe producten

Nu het merk goed staat verwacht dat FairConnect de komende tijd ieder kwartaal één nieuw SUMM-product te gaan introduceren. Het eerste nieuwe product wordt tijdens de Fairtrade week die 28 oktober start geïntroduceerd. Deze zal al meteen in meer dan 600 bedrijfskantines verkrijgbaar zijn. "Er is nog zoveel meer te bedenken. Er ontbreken nog heel veel producten op de markt. Zeker gelet op het volledige duurzaamheidsprofiel dat wij leveren." Het basisassortiment is trouwens nog altijd in tact. “Het is best bijzonder dat alle producten van het basisassortiment er nog altijd in zitten. Vaak zie je toch bij introducties met meerdere producten, dat bepaalde producten echt niet lopen."



Maarten is overtuigd van de macht van de consument. "Vroeger hadden de A-merken de macht, nu de retail. Wij geloven echter dat in de toekomst de macht weer helemaal bij de consument zal komen te liggen." Hij stimuleert consumenten dan ook om mee te denken en kantinebeheerders en dergelijke te overtuigen van de kracht van SUMM. Vertrouwen in de toekomst heeft hij zeker. "Iedere kantine zie ik niet gebeuren, maar ik geloof echt dat bio+Fairtrade de norm gaat worden. En hierin is FairConnect een voorloper."

Oproep

Hij spoort ondernemers aan om het eens te proberen. "Begin er gewoon mee, en kijk dan hoe het loopt. Fairconnect ondersteunt je hierbij op alle mogelijke manieren. Je kunt een display krijgen en we organiseren zelf bijvoorbeeld proeverijen. Als bedrijf heb je hier dus geen omkijken naar."

Verduurzaam dus ook je eigen bedrijfskantine! Test SUMM in de Fairtrade Week. "Dit is één van de makkelijkste manieren om te verduurzamen! Vraag dus nu een gratis proefpakket bij me aan!"

Neem hiervoor contact op met FairConnect, via: info@fairconnect.nl, 020 2300727