Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Smaak.nl gaat strijd aan met webwinkel Albert Heijn

Smaak.nl gaat de strijd aan met de webwinkel van de Albert Heijn. En met de rest van de supermarktwereld. We leven online, we kopen online. Maar waarom doen we er nog geen boodschappen? De online supermarkt Smaak.nl wil mensen aanzetten om via internet boodschappen te doen. Want zo worden de producten sneller, verser en lekkerder. En net zo goedkoop als de reguliere ketens.

De grootste concurrent lijkt de webwinkel van de Albert Heijn. "Maar dat ligt eraan hoe je naar de term 'concurrent' kijkt", zegt oprichter en directeur Frank van Oirschot. "Wij leveren verse producten en zoveel mogelijk biologisch, dus zijn we meer te vergelijken met supermarkten als Marqt."

Vooral in de online mogelijkheden ziet Van Oirschot toekomst. "Zoals Amazon gebruik maakt van de Long Tail-strategie, kunnen wij dat ook doen. Dus een vegetarische, maar ook een Japanse of glutenvrije supermarkt. We benaderen de markt anders, we willen ons onderscheiden in gemak, versheid en assortiment."

Op dit moment lijkt het assortiment kleiner dan van een reguliere supermarkt. "Maar mensen die van lekker en vers eten houden, hoeven geen 27 verschillende producten om spaghetti bolognese te maken. Die willen gewoon de lekkerste."

Sinds deze week is de webwinkel bezig met promotie. Komende week worden er op verschillende aanbiedingssites voor 20 euro een Smaakbox aangeboden, met producten ter waarde van 50 euro. "Maar dit is nog een fluistercampagne, we willen stap voor stap groeien. Elke 6 tot 10 weken willen we een nieuwe dienst toevoegen aan onze site." Een persoonlijk eetprofiel is de eerste stap, een eetagenda een volgende.

Bron: Bright
Publicatiedatum: