Smaak.nl gaat de strijd aan met de webwinkel van de Albert Heijn. En met de rest van de supermarktwereld. We leven online, we kopen online. Maar waarom doen we er nog geen boodschappen? De online supermarkt Smaak.nl wil mensen aanzetten om via internet boodschappen te doen. Want zo worden de producten sneller, verser en lekkerder. En net zo goedkoop als de reguliere ketens.
De grootste concurrent lijkt de webwinkel van de Albert Heijn. "Maar dat ligt eraan hoe je naar de term 'concurrent' kijkt", zegt oprichter en directeur Frank van Oirschot. "Wij leveren verse producten en zoveel mogelijk biologisch, dus zijn we meer te vergelijken met supermarkten als Marqt."
Vooral in de online mogelijkheden ziet Van Oirschot toekomst. "Zoals Amazon gebruik maakt van de Long Tail-strategie, kunnen wij dat ook doen. Dus een vegetarische, maar ook een Japanse of glutenvrije supermarkt. We benaderen de markt anders, we willen ons onderscheiden in gemak, versheid en assortiment."
Op dit moment lijkt het assortiment kleiner dan van een reguliere supermarkt. "Maar mensen die van lekker en vers eten houden, hoeven geen 27 verschillende producten om spaghetti bolognese te maken. Die willen gewoon de lekkerste."
Sinds deze week is de webwinkel bezig met promotie. Komende week worden er op verschillende aanbiedingssites voor 20 euro een Smaakbox aangeboden, met producten ter waarde van 50 euro. "Maar dit is nog een fluistercampagne, we willen stap voor stap groeien. Elke 6 tot 10 weken willen we een nieuwe dienst toevoegen aan onze site." Een persoonlijk eetprofiel is de eerste stap, een eetagenda een volgende.
Bron: Bright

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Nu moet blijken of de consument zijn boodschappenpatroon gaat aanpassen"
- BOON Foodconcepts overgenomen door combinatie Green Organics B.V. en Jamael Food Group
- Nieuwbouw en restyling voor BioBandits
- De moderne tafel langs de weg
- Presentatie pilot nudgingscampagne - de effecten van nudging op de verkoop van biologische groenten en fruit
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk