Smaak.nl gaat de strijd aan met de webwinkel van de Albert Heijn. En met de rest van de supermarktwereld. We leven online, we kopen online. Maar waarom doen we er nog geen boodschappen? De online supermarkt Smaak.nl wil mensen aanzetten om via internet boodschappen te doen. Want zo worden de producten sneller, verser en lekkerder. En net zo goedkoop als de reguliere ketens.
De grootste concurrent lijkt de webwinkel van de Albert Heijn. "Maar dat ligt eraan hoe je naar de term 'concurrent' kijkt", zegt oprichter en directeur Frank van Oirschot. "Wij leveren verse producten en zoveel mogelijk biologisch, dus zijn we meer te vergelijken met supermarkten als Marqt."
Vooral in de online mogelijkheden ziet Van Oirschot toekomst. "Zoals Amazon gebruik maakt van de Long Tail-strategie, kunnen wij dat ook doen. Dus een vegetarische, maar ook een Japanse of glutenvrije supermarkt. We benaderen de markt anders, we willen ons onderscheiden in gemak, versheid en assortiment."
Op dit moment lijkt het assortiment kleiner dan van een reguliere supermarkt. "Maar mensen die van lekker en vers eten houden, hoeven geen 27 verschillende producten om spaghetti bolognese te maken. Die willen gewoon de lekkerste."
Sinds deze week is de webwinkel bezig met promotie. Komende week worden er op verschillende aanbiedingssites voor 20 euro een Smaakbox aangeboden, met producten ter waarde van 50 euro. "Maar dit is nog een fluistercampagne, we willen stap voor stap groeien. Elke 6 tot 10 weken willen we een nieuwe dienst toevoegen aan onze site." Een persoonlijk eetprofiel is de eerste stap, een eetagenda een volgende.
Bron: Bright
Abonneren
Vacatures
Smaak.nl gaat strijd aan met webwinkel Albert Heijn
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-10-04 Algemeen directeur Duncan Hoy vertrekt per 1 januari 2024 bij Plus
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven