Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Klantenbinding in de biologische supermarkt essentieel"

Amsterdammers snel gewend aan EkoPlaza-concept

Tholen – Begin dit jaar is de natuurvoedingswinkel aan de 1e Constantijn Huygensstraat in Amsterdam overgegaan op het EkoPlaza-concept. Dit bevalt bedrijfsleider Gerard Vlam prima. "Het is een goede keuze geweest. Naar mijn mening plukt de klant hier zijn vruchten van, omdat wij producten met dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs kunnen aanbieden. Bij een gelijkblijvende omzet verkopen we dus wel degelijk meer!"



Gerard geeft aan dat in eerste instantie niet gekozen is voor een grootschalige verbouwing. "De oude logo's hebben we vervangen door die van EkoPlaza. Binnen hebben we nieuwe actieopstellingen, nieuwe assortimentsborden en de kleuren op de muur zorgen voor de juiste look-and-feel. Heel de pui is aangepakt en in grote letters staat de krachtige naam: EkoPlaza."

Sommigen moesten volgens Gerard wel wennen aan de assortimentsverandering. "Er zijn een aantal klanten geweest die misgrepen naar hun oude vertrouwde merk. Ik adviseerde hen dan om de nieuwe producten gewoon te proeven. Dit werkte goed. De alternatieven zijn kwalitatief van minstens hetzelfde niveau, met een betere prijs."



Nieuwe klanten

Gerard merkt dat de sector groeit. "Er komen redelijk veel nieuwe klanten bij. Dat valt me gewoon op." Daarnaast spreken we met EkoPlaza ook een hele nieuwe groep consumenten aan. De ondernemer hoopt dat de klantengroei door blijft zetten. "Hiervoor is de prijsontwikkeling belangrijk want bio moet meer toegankelijk worden voor iedereen."



Hij staat nu drie jaar in de winkel. "Ik ben echt het vak ingerold. Ik had voorheen weinig met biologisch te maken, maar via via kende ik Johan Middelaar. Voordat ik het wist mocht ik op sollicitatiegesprek komen." Gelukkig had Gerard wel al wat ervaring opgedaan, hij komt namelijk uit het supermarktwezen. "Ik stond totaal niet sceptisch tegenover de biologische producten en ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit en smaak van bijvoorbeeld groente en fruit beter is dan wat er in de reguliere supermarkt wordt aangeboden."



Werken in de biologische sector bevalt hem wel. "De reguliere supermarkt is niet bepaald servicegericht, terwijl klantenbinding in de biologische supermarkt juist essentieel is. Ik vind het leuk en belangrijk om een praatje te maken met de klant. Dan is het fijn om te horen als een klant zegt dat ze zo ontspannen boodschappen in onze winkel kan doen."


's Zondags geopend

Een paar weken geleden was de EkoPlaza-winkel voor het eerst ook op zondag geopend, van 11:00 uur tot 18:00 uur. "Dit wordt positief ontvangen door onze klanten. In deze buurt waren namelijk veel winkels al op zondag geopend."

Voor meer informatie:

Gerard Vlam
EkoPlaza Amsterdam
1e Constantijn Huygensstraat 49-55
1054 BS Amsterdam
chuygensstraat@ekoplaza.nl
www.ekoplaza.nl