Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkten verkopen bijna 30 procent meer biologisch

De consumentenbestedingen aan biologische voeding in de Nederlandse supermarkten zijn in het eerste halfjaar van 2011 met 29,1 procent gestegen naar 195 miljoen euro.

Alle productgroepen droegen bij aan de groei. Zuivel is ten opzichte van 2010 het hardst gestegen (44 procent), gevolgd door vleeswaren (40 procent) en eieren (36 procent). AGF (aardappelen, groenten en fruit) is goed voor 25,9 procent aandeel van de biologische omzet en blijft zuivel (24,7 procent) nog net voor als grootste productgroep.

Supermarkten zorgen voor bijna de helft van de biologische omzet in Nederland. Natuurvoedingswinkels melden een groei van 5 tot 10 procent, een percentage dat al jaren stabiel is. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw verwacht dat de totale omzet van biologische voeding in 2011 ruim boven de 800 miljoen uit zal komen; ongeveer de helft van de verwachte totale omzet aan duurzame voeding in Nederland.

De cijfers, die zijn gebaseerd op kassa scangegevens, zijn afkomstig uit de Monitor Duurzaam Voedsel die door het onderzoeksinstituut LEI van de universiteit van Wageningen in opdracht van het ministerie van EL&I is samengesteld.
 
Bron: Bionext
Publicatiedatum: