Nieuwe gegevens van Whole Foods Market in Austin suggereren dat veel Amerikanen bereid zijn om meer te betalen voor gezonder eten. In een online poll, uitgevoerd in augustus door Harris Interactive, gaf 74 procent van de ondervraagde volwassenen (2.112) aan geen consessies te willen doen aan de kwaliteit van het voedsel dat ze kopen. En 72 procent van de ondervraagden zegt altijd dezelfde hoeveelheid natuurlijke en biologische voeding te blijven kopen.
Economen en gezondheidsdeskundigen hebben lang gezegd dat Amerika's liefdesrelatie met junk food grotendeels te danken is aan zijn grotere porties tegen lagere prijzen. In 2007 bleek bijvoorbeeld uit een twee jaar durende studie van The Center for Public Health Nutrition in Washington dat de prijzen voor de meest gezonde voedingsmiddelen in de omgeving van Seattle in die periode met ongeveer 19,5 procent stegen. De kosten van junk food daalde in die periode met 1,8 procent.
Ondanks dat, zijn veel Amerikanen in staat om manieren te vinden om goed te vinden, zelfs als dit betekent dat ze ergens anders op moeten bezuinigen. Uit de Whole Foods-studie blijkt ook dat 32 procent van de consumenten bij het bereiden van hun maaltijden rekent op goedkope, maar gezonde items, zoals bonen en volkoren granen.
"Deze nieuwe peiling bevestigt dat de consument nog altijd zoekt naar hoogwaardige biologische en natuurlijke producten. Wel winkelen ze op een bewuste manier om geld te besparen", zegt Walter Robb van Whole Foods Market.
Abonneren
Vacatures
Peiling Whole Foods: Amerikanen blijven kiezen voor natuurlijke en bio-voeding
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"