Peiling Whole Foods: Amerikanen blijven kiezen voor natuurlijke en bio-voeding

Nieuwe gegevens van Whole Foods Market in Austin suggereren dat veel Amerikanen bereid zijn om meer te betalen voor gezonder eten. In een online poll, uitgevoerd in augustus door Harris Interactive, gaf 74 procent van de ondervraagde volwassenen (2.112) aan geen consessies te willen doen aan de kwaliteit van het voedsel dat ze kopen. En 72 procent van de ondervraagden zegt altijd dezelfde hoeveelheid natuurlijke en biologische voeding te blijven kopen.

Economen en gezondheidsdeskundigen hebben lang gezegd dat Amerika's liefdesrelatie met junk food grotendeels te danken is aan zijn grotere porties tegen lagere prijzen. In 2007 bleek bijvoorbeeld uit een twee jaar durende studie van The Center for Public Health Nutrition in Washington dat de prijzen voor de meest gezonde voedingsmiddelen in de omgeving van Seattle in die periode met ongeveer 19,5 procent stegen. De kosten van junk food daalde in die periode met 1,8 procent.

Ondanks dat, zijn veel Amerikanen in staat om manieren te vinden om goed te vinden, zelfs als dit betekent dat ze ergens anders op moeten bezuinigen. Uit de Whole Foods-studie blijkt ook dat 32 procent van de consumenten bij het bereiden van hun maaltijden rekent op goedkope, maar gezonde items, zoals bonen en volkoren granen.

"Deze nieuwe peiling bevestigt dat de consument nog altijd zoekt naar hoogwaardige biologische en natuurlijke producten. Wel winkelen ze op een bewuste manier om geld te besparen", zegt Walter Robb van Whole Foods Market.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.